همکاری مایکروسافت با یک شرکت اسرائیلی به منظور کنترل فلسطینیان

ان بی سی نیوز طی گزارشی از اجرای یک طرح جاسوسی علیه فلسطینیان کرانه غربی توسط شرکت انی ویژن با همکاری مایکروسافت خبر داد. خبری که از سرمایه گذاری 74 میلیون دلاری این شرکت مطرح منتشر شده با ادعای بی طرفی و پایبندی به ارزشهای دموکراتیک مدیران مایکروسافت در تناقض کامل می باشد. به گزارش […]

ان بی سی نیوز طی گزارشی از اجرای یک طرح جاسوسی علیه فلسطینیان کرانه غربی توسط شرکت انی ویژن با همکاری مایکروسافت خبر داد. خبری که از سرمایه گذاری 74 میلیون دلاری این شرکت مطرح منتشر شده با ادعای بی طرفی و پایبندی به ارزشهای دموکراتیک مدیران مایکروسافت در تناقض کامل می باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، دفتر مرکزی شرکت انی ویژن در اسرائیل واقع بوده و فعالیت بحث برانگیز مدیران آن فروش نرم افزاری به نام “فردای بهتر” عنوان شده است. توان پردازش بالای این نرم افزار در زمینه تشخیص چهره و قابلیت رصد فرد از دوربینی به دوربین دیگر برای تعقیب و کنترل در مشخصات ذکر شده برای آن دیده می شود. هزاران دوربین توسط این شرکت در کرانه غربی نصب شده تا کوچکترین حرکت فلسطینیان تحت نظر صهیونیستها قرار گیرد. به عبارتی حریم شخصی آنها با این نوع اقدامات به خطر افتاده ، گاهی تردد یک فرد فلسطینی به صورت همزمان توسط چندین دوربین رصد می شود. انی ویژن با ارتش اسرائیل نیز همکاری نزدیک دارد و طرح نظامی مخفی آن در نوار غزه موسوم به google Ayosh در سال 2018 جایزه بهترین طرح دفاعی اسرائیل را از آن خود کرد. جستجو و یافتن افراد هدف اجرایی google Ayosh بود و به گفته وزیر دفاع اسرائیل تا کنون با کمک آن صدها عملیات استشهادی فلسطینیان خنثی شده است. مدیر عامل این شرکت تهیه گزارش مذکور توسط خبرنگار ان بی سی نیوز را در ازای گرفتن پول از یک گروه فلسطینی دانسته و این شبکه را به تنظیم شکایت تهدید کرده است. سخنگوی مایکروسافت با مطرح شدن این خبر در سطح بین المللی اعلام نمود که در صورت مطمئن شدن از نقص اصول شرکت پایان همکاری با انی ویژن قطعی خواهد بود. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال