ویندوز 7 وارد فاز “پشتیبانی توسعه یافته” شد : چه چیزی را باید در این رابطه بدانید؟

ویندوز 7، یکی از محبوب ترین ویندوز های مایکروسافت می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. اما به تازگی مایکروسافت خبری را در رابطه با این سیستم عامل اعلام کرده است که تمامی کاربران این ویندوز، باید در رابطه با آن اطلاع داشته باشند. طبق اعلام این خبر، پشتیبانی اصلی یا “Mainstream Support” این ویندوز […]

ویندوز 7، یکی از محبوب ترین ویندوز های مایکروسافت می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. اما به تازگی مایکروسافت خبری را در رابطه با این سیستم عامل اعلام کرده است که تمامی کاربران این ویندوز، باید در رابطه با آن اطلاع داشته باشند.

طبق اعلام این خبر، پشتیبانی اصلی یا “Mainstream Support” این ویندوز در تاریخ 13 ژانویه ی 2015 به پایان رسیده است و پشتیبانی توسعه یافته یا “Extended Support”، آغاز شده است که تا 14 ژانویه ی 2020 ادامه دارد. اما این پشتیبانی ها به چه معنایی می باشد؟

زمانی که پشتیبانی اصلی به پایان برسد، کاربران قادر نخواهند بود از سیستم بر خط مایکروسافت جهت پشتیبانی های رایگان و فنی در رابطه با این سیستم عامل استفاده کنند. همچنین، بسته های نرم افزار و ویژگی های جدید، در قالب ارائه ی نسخه های جدید، دیگر انجام نخواهد شد. البته خبر خوب این است که هم چنان بسته های امنیتی این ویندوز، به صورت ماهانه عرضه خواهند شد و این کار تا پایان زمان مشخص شده، انجام خواهد گرفت.

ویندوز 7، اواخر سال 2009 روانه ی بازار شد و مایکروسافت توانست تنها در عرض 6 ماه، بیش از 100 میلیون لایسنس از این ویندوز را به فروش برساند و با همین رکورد، هم اکنون این ویندوز پر فروش ترین سیستم عامل تاریخ شرکت مایکروسافت می باشد.

ویندوز 8 نیز سه سال بعد از ویندوز 7 و با ظاهری جدید منتشر شد اما نتوانست محبوبیت نسخه ی قبلی را به دست آورد و بسیاری از افراد همچون گذشته از ویندوز 7 استفاده کردند و هنوز نیز در حال انجام دادن این کار هستند. به نظر می رسد با عرضه ی ویندوز 10 در سال جاری، بسیاری از افراد از ویندوز 7 دل بکنند و به دنیای جدید مایکروسافت وارد شوند. در ادامه می توانید تصویری از تاریخ پشتیبانی های مایکروسافت در رابطه با ویندوز های مختلفش مشاهده نمایید.

micrsoft windows support time