پای بیونیک ، دستاورد جدید پژوهشگران دانشگاه یوتا

معمولا اشخاصی که در زندگی قطع عضو را تجربه نموده اند مجبور به تحمل ناتوانی های حرکتی تا آخر عمر می باشند . با وجود پیشرفتهای چشمگیری که در زمینه تولید اعضای مصنوعی صورت گرفته ، بیماران همچنان نارضایتی خود را از شرایط بعد از معلولیت ابراز می کنند. در این راستا محققان دانشگاه یوتا […]

معمولا اشخاصی که در زندگی قطع عضو را تجربه نموده اند مجبور به تحمل ناتوانی های حرکتی تا آخر عمر می باشند . با وجود پیشرفتهای چشمگیری که در زمینه تولید اعضای مصنوعی صورت گرفته ، بیماران همچنان نارضایتی خود را از شرایط بعد از معلولیت ابراز می کنند. در این راستا محققان دانشگاه یوتا جهت ارتقا کیفیت زندگی افرادی که پای مصنوعی پروتزی دارند جایگزین مناسبی برای آنها ابداع نمودند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، این عضو مصنوعی پیشرفته پای بیونیکی است که با تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده و وزن آن 2.7 کیلوگرم است . در مشخصات آن بکارگیری چندین موتور ، شتاب سنج ، ارتفاع سنج و یک پردازنده رایانه ای به چشم میخورد . حسگرها و پردازنده های پای بیونیک شخص را قادر می سازد تا با سرعت و نظم متعادلی قدم بردارد. تنظیم عملکرد مفاصل مصنوعی پا نیز تحت کنترل موتور پای بیونیک است و اگر فرد با سرعت راه برود نحوه قدم برداشتن و فاصله پاها نیز بر همین اساس تنظیم می گردد. شایان ذکر است که هر ده داوطلب شرکت کننده در این آزمایش به علت کاربرد آسان پای بیونیک از داشتن آن ابراز خوشحالی و رضایت نموده اند. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال