پردازنده های جدید خانواده “Carrizo”، سال آینده توسط AMD Mobile عرضه می شود

روز گذشته AMD در کنفرانس خود با نام Future of Compute به صورت رسمی از عرضه ی پردازنده های سطح بالا، APU (واحد پردازش شتاب یافته) و موبایلی خود با نام های Carrizo و Carrizo-L خبر داد و اعلام کرد که سال 2015 می توانیم شاهد حضور این پردازنده های در قلب دستگاه های مختلف بازار […]

روز گذشته AMD در کنفرانس خود با نام Future of Compute به صورت رسمی از عرضه ی پردازنده های سطح بالا، APU (واحد پردازش شتاب یافته) و موبایلی خود با نام های Carrizo و Carrizo-L خبر داد و اعلام کرد که سال 2015 می توانیم شاهد حضور این پردازنده های در قلب دستگاه های مختلف بازار باشیم.

قدرت بالای این پردازنده ها می تواند همگان را در بازی های کامپیوتری، توسعه های نرم افزاری و کارهای بزرگ دیگری همچون پخش تصاویر و فیلم ها با وضوح تصویر 4K، یاری نماید. طبق گفته ی AMD، این پردازنده های از Open CL 2.0، برنامه نویسی های کتابخانه ای مایکروسافت با نام DirectX 12، برنامه نویسی جدید AMD با نام Mantle (منتل)، سیستم AMD FreeSync و همچنین ویندوز 10 پشتیبانی خواهند کرد. AMD در تلاش است تا عملکرد APU های خود را از لحاظ مصرف انرژی و کارایی، حدود 25 برابر میزان فعلی در سال 2020 برساند و عرضه ی پردازنده های سری Carrizo، آغاز این راه است.

اما در آینده ای نه چندان دور، این شرکت میخواد پردازنده های خانواده ی Carrizo را با پردازنده های جدید با معماری x86 خود را که “Excavator” نام دارند، ادغام کند و نسلی جدید از کارت های گرافیک سری AMD Radeon را برای اولین بار در جهان، با “سیستم معماری ناهمگون” یا “Heterogeneous Systems Architecture” روانه ی بازار کند. همچنین پردازنده های خانواده ی Carrizo-L این شرکت نیز با پردازنده های خانواده ی +Puma ادغام می شوند تا در کنار کارت های گرافیک سری R با معماری GCN قدرت نمایی کنند..

البته این مواردی که ذکر شد از برنامه های آینده این شرکت می باشد ولی در نیمه ی اول سال 2015، می توانیم شاهد حضور پردازنده های خانواده ی Carrizo و Carrizo-L که از قدرت بالایی برخوردار بوده و کاملا اقتصادی نیز می باشند، در دستگاه های هوشمند باشیم.

لینک کوتاه | منبع : Techpowerup

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال