پرندگان بال شکسته با کمک پین های جدید درمان می شوند

پژوهشگران دانشکده دامپزشکی شیراز با ساخت پین های سبکی از استخوان سگ و گوسفند جراحی بال پرندگان آسیب دیده را آسانتر کردند. پیش از این پین های فلزی برای اصلاح بال پرندگان مورد استفاده قرار می گرفت که به دلیل سنگین بودن تعادل پرنده حین پرواز را بهم میزد. بعلاوه جراحی دومی برای خارج کردن […]

پژوهشگران دانشکده دامپزشکی شیراز با ساخت پین های سبکی از استخوان سگ و گوسفند جراحی بال پرندگان آسیب دیده را آسانتر کردند. پیش از این پین های فلزی برای اصلاح بال پرندگان مورد استفاده قرار می گرفت که به دلیل سنگین بودن تعادل پرنده حین پرواز را بهم میزد. بعلاوه جراحی دومی برای خارج کردن پینها مورد نیاز بود که علاوه بر زمانبر و هزینه بر بودن استرس زیادی را به پرنده وارد میکرد. دامپزشکان امیدوارند با یکبار جراحی پرندگان بال شکسته بتوانند پس از مدتی آنها را در طبیعت آزاد کنند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز، در این طرح از هیدروژن پر اکسید جهت از بین بردن چربی استخوانها و از اتیلن اکساید برای استریلیزه نمودن آنها استفاده شد. پس از انجام جراحی این تیم پرندگان را به مدت 32 هفته تحت نظر گرفتند و در این مدت 10 بار تصاویر پرتونگاری از بال شکسته آنها تهیه نمودند تا روند ترمیم را بررسی نمایند. بهبودی سریعتر پرندگان و امکان پرواز تا هفته 32 برای همه آنها نتایج مطلوبی است که از انجام این آزمایش حاصل شد. جزئیات این طرح در مجله “Heliyon” به چاپ رسیده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال