پرچم دار جدید ازراک معرفی شد : X99 Extreme11، مادربوردی قدرتمند

سری جدید مادربورد های شرکت بزرگ Asrock (ازراک)، بر پایه ی چیپست X99 و معماری Haswell-E شرکت اینتل با نام X99 Extreme11 معرفی شد و ویژگی های فوق العاده ی این مادربورد سبب شد تا X99 Extreme11 به پرچم دار جدید ازراک تبدیل شود. قبل از هر توضیحی در رابطه با بخش های مختلف این مادربورد، […]

سری جدید مادربورد های شرکت بزرگ Asrock (ازراک)، بر پایه ی چیپست X99 و معماری Haswell-E شرکت اینتل با نام X99 Extreme11 معرفی شد و ویژگی های فوق العاده ی این مادربورد سبب شد تا X99 Extreme11 به پرچم دار جدید ازراک تبدیل شود.

قبل از هر توضیحی در رابطه با بخش های مختلف این مادربورد، توجه هر فردی به قابلیت های ویژه برای ذخیره سازی اطلاعات آن جلب می شود. پرچم دار جدید ازراک دارای 18 پورت SARA III و 2 پورت پر سرعت و نسل جدید m.2 می باشد که مجموعا 20 پورت را تشکیل می دهند! البته از این 18 پورت، 10 عدد از آن مخصوص کانکتور های SATA 6GB/S و 8 عدد از آن مربوط به کانکتورهای SAS-3 12.0 Gb/s می باشد که می تواند یک مادربورد ایده آل برای کسانی که نیاز به فضای ذخیره سازی بسیار بالا را دارند خلق کند.

سیستم برق رسانی در مادربورد های جدید ازراک، از نوع سنتی که به صورت 6 یا 8 فازه بود، تغییر کرده است و در حاضر با 12 فاز کار می کند. X99 Extreme11 نیز از این قاعده مستثنی نیست و همین موضوع سبب شده است تا این مادربورد از عملکرد بهتری برخوردار شود. در تست ها نیز مشخص است که با مصرف برق کمتر، X99 Extreme11 عملکرد بهتری را ارائه می دهد. معتبرترین سایت در زمینه ی نقد و بررسی سخت افزار یعنی سایت Tom’s Hardware نیز این موضوع را در بررسی های خود تایید کرده است.

ASRock_X99_Extreme11_01

پشتیبانی از قابلیت های CrossFire (کراس فایر) و SLI به صورت 4way نیز از دیگر قابلیت های این مادربورد به حساب می رود. شاید این موضوع کمی به توضیح نیاز داشته باشد. قابلیت SLI این امکان را فراهم می آورد تا کاربران بتوانند، دو کارت گرافیک از یک مدل (دقیقا یک مدل، به عنوان مثال دو کارت گرافیک GTX780) را به یکدیگر متصل کنند. CrossFire نیز بیانگر همین قابلیت می باشد اما در رابطه با کارت های گرافیک شرکت AMD صدق می کند.

X99 Extreme11 پرچم دار سری Super Alloy شرکت ازراک می باشد و به همین دلیل میتوان جدیدترین سری از پردازنده های Core i7 اینتل یا پردازنده های 18 هسته ای Xeon اینتل را بر روی آن سوار کرد و در کنار 12 فازه بودن برق رسانی این مادربورد، استفاده از ماسفت های جدید شرکت ازراک، هیت سینک های آلومینیومی و جدید ازراک و مصرف برق پایین آن، می توان به نتیجه ای دلخواه در پردازش و عملکرد پردازنده ها، در عین خنک بودن و دمای پایین دست پیدا کرد.

اما چه کسی می تواند رم های نسل جدید و DDR4 را فراموش کند؟ ازراک به هیچ وجه این موضوع را فراموش نکرده است و به همین منظور، 8 اسلات رم برای پشتیبانی از رم های DDR4 را تا باس 3400 (البته در حالت اورکلاک شده) قرار داده است تا X99 Extreme11 هیچ کمی و کاستی ای نداشته باشد…

لینک کوتاه | منبع : Techpowerup

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال