چه نوع بیماریهایی با کمک سلولهای بنیادی قابل درمان است؟

آگاهی خانواده ها از مزایای ذخیره خون بند ناف نوزادشان در بانکهای جمع آوری مربوطه اهمیت به سزایی جهت رفع مشکلات سلامتی احتمالی کودک اهداکننده در آینده دارد. دکتر مرتضی ضرابی مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان توضیحاتی را در اینباره ارائه داده است. به گفته وی این مرکز در کنار جمع آوری […]

آگاهی خانواده ها از مزایای ذخیره خون بند ناف نوزادشان در بانکهای جمع آوری مربوطه اهمیت به سزایی جهت رفع مشکلات سلامتی احتمالی کودک اهداکننده در آینده دارد. دکتر مرتضی ضرابی مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان توضیحاتی را در اینباره ارائه داده است. به گفته وی این مرکز در کنار جمع آوری خون بند ناف به تازگی امکان ذخیره سازی بافت بند ناف را فراهم کرده است.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، در حال حاضر سلولهای بنیادی خون بند ناف بیشتر برای درمان بیماریهای خونی استفاده می شود . در صورت اهدا بافت بند ناف می توان از سلولهای بنیادی مزانشیمی آن برای درمان بیماریهای غیر خونی مانند اختلالات عصبی کودکان بهره گرفت. تحقیقات نشان داده سلولهای پرده آمنیوتیک نیز خاصیت ترمیم سوختگی و زخم دیابتی و جراحی را دارند. این شرکت دانش بنیان قصد دارد با فرآوری آن یک محصول دارویی جدید را به بازار عرضه کند. 32 نمایندگی داخلی شرکت طی سالهای اخیر موفق به جمع آوری 120 هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون مجموعه شده اند و 2 نمایندگی خارجی در اقلیم کردستان و شهر مسقط کشور عمان نیز دایر گردیده است. طبق آمار در سرتاسر دنیا 6 میلیون نمونه در 250 بانک خون بند ناف خصوصی ذخیره شده و 800 هزار نمونه در 120 بانک خون بند ناف عمومی که اکثرا توسط مراکز خیریه و دولتی اداره می شود. دکتر ضرابی تعداد 400 کارآزمایی بالینی را به منظور درمان بیماریهای اطفال و بزرگسالان پیشرفتی قابل ملاحظه در این حوزه دانست . وی بیماریهایی مانند اوتیسم ، فلج مغزی ، ناهنجاریهای قلبی ، دیابت در اطفال ، سکته مغزی ، آلزایمر و پارکینسون را مهمترین مواردی عنوان کرد که مورد توجه دانشمندان قرار گرفته اند. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار پزشکی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال