چینی ها در فضا نیروگاه خورشیدی می سازند

ایده جمع آوری انرژی از فضا  زاده تخیل” آیزاک آسیموف” نویسنده مشهور داستانهای علمی – تخیلی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) قصد دارد تا سال 2035 یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 200 تن مگاوات در فضا بسازد. قرار است بخشی از انرژی خورشیدی که به زمین نمی رسد توسط […]

ایده جمع آوری انرژی از فضا  زاده تخیل” آیزاک آسیموف” نویسنده مشهور داستانهای علمی – تخیلی مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است. آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) قصد دارد تا سال 2035 یک نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 200 تن مگاوات در فضا بسازد. قرار است بخشی از انرژی خورشیدی که به زمین نمی رسد توسط این ایستگاه جمع آوری شده و در فضا به شکل ریز امواج (مایکروویو) یا لیزر درآمده سپس به زمین تابانیده  شود.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز ، “پیتر گلیزر ” مهندسی آمریکایی بود که اولین بار پیشنهاد رسمی تاسیس نیروگاه فضایی را مطرح نمود. کاهش منابع سوختهای فسیلی و آلودگیهایی که مصرف این نوع از سوخت در محیط زیست ایجاد می کند به طرح دانشمندان چینی اعتبار بخشیده است. زیرا استفاده از انرژی پاک تاثیری غیر قابل انکار در حفظ سیاره زمین دارد. اولین اقدام چین در این راستا تاسیس یک پایگاه آزمایشی در “بیشان” با سرمایه 200 میلیون یوآن  (28.4 میلیون دلار آمریکا) در آینده نزدیک می باشد. تحقیق درباره انتقال انرژی به صورت بی سیم با قدرت بالا و تاثیر آن بر محیط زیست برنامه پیش روی محققان این پایگاه اعلام شده است. در صورت بهره برداری از این طرح در فضا ماهواره می توانند از این منبع انرژی استفاده کنند. بعلاوه مردم ساکن در مناطق دور افتاده و محروم زمین به آسانی از این انرژی پاک برخوردار می شوند. پیش بینی می شود صنایع حمل و نقل فضایی تجاری نیز با عملی شدن این ایده متحول گردد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال