چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰ پرتاپ مداری انجام خواهد داد

چین قصد دارد در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰ پرتاب مداری از جمله  ارسال ماژول ایستگاه فضایی و ماموریت های انسانی را انجام دهد. پیمانکار مربوط به این پرتاب ها شرکت علوم فضایی و فناوری چین (CASC) است. این کشور در سال های اخیر ماموریت های فضایی بیشماری انجام داده که تنها در سال ۲۰20 حدود […]

چین قصد دارد در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰ پرتاب مداری از جمله  ارسال ماژول ایستگاه فضایی و ماموریت های انسانی را انجام دهد. پیمانکار مربوط به این پرتاب ها شرکت علوم فضایی و فناوری چین (CASC) است. این کشور در سال های اخیر ماموریت های فضایی بیشماری انجام داده که تنها در سال ۲۰20 حدود 29 پرتاب را شامل شده است. اکنون بر طبق گزارش های رسیده شرکت علوم فضایی و فناوری چین قصد دارد در سال ۲۰۲۱ چهل پرتاب مداری انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اولین ماموریت فضایی چین مربوط به پرتاب ایستگاه فضایی چینی است که احتمالاً به زودی انجام خواهد شد و پس از آن نیز محموله Tianzhou-2 ارسال می شود. بعد از آن نیز ماموریت مهم سرنشین‌دار Shenzhou-12 انجام خواهد گرفت. طبق اعلام شرکت علوم فضایی و فناوری چین در این پرتاب ها از راکت های لانگ مارچ ۷، لانگ مارچ 5B و لانگ مارچ 2F استفاده خواهد شد. این شرکت در مورد ماموریت مدار مریخ نیز گفته است سعی شده تا فضاپیمایTianwen-1  تا بهمن ماه پرتاب شود و در اسفند روی سیاره مریخ فرود آید.

تمرکز اصلی این شرکت تلاش برای آماده سازی ایستگاه فضایی چین و همچنین ماموریت سرنشین‌دار برای پرتاب به ماه خواهد بود. در گزارش های جدید دیگری اعلام شده که این شرکت تمرکز بر روی پروژه های علمی و فناوری مانند سیستم ناوبری ماهواره ای را سرعت بخشیده است. هنوز جزئیات مهمتری در مورد ماموریت های سرنشین‌دار برای اکتشاف ماه منتشر نشده و حتی این امکان وجود دارد که ماموریت ها در آینده به صورت مخفی باقی بماند. از دیگر ماموریت های غیر نظامی چین در سال ۲۰۲۱ می توان به پرتاب ماهواره های هواشناسی و ماهواره های رصد زمین اشاره کرد. در این گزارشات اشاره هایی نیز به پرتاب های محرمانه ماهواره های دفاع ملی چین شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال