کاربرد دوربینهای هوش مصنوعی در شناسایی رانندگان متخلف

پلیس استرالیا برای ردیابی پلاک خودرو رانندگانی که هنگام حرکت در جاده از تلفن همراه استفاده می کنند در مکانهای خاصی دوربینهای هوشمند نصب کرده است . جریمه نقدی استفاده از موبایل در استرالیا 344 دلار می باشد البته با انجام این نوع تخلف در نزدیکی مدارس مبالغی بیش از این مقدار برای راننده در […]

پلیس استرالیا برای ردیابی پلاک خودرو رانندگانی که هنگام حرکت در جاده از تلفن همراه استفاده می کنند در مکانهای خاصی دوربینهای هوشمند نصب کرده است . جریمه نقدی استفاده از موبایل در استرالیا 344 دلار می باشد البته با انجام این نوع تخلف در نزدیکی مدارس مبالغی بیش از این مقدار برای راننده در نظر گرفته می شود.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، صحبت با گوشی در پشت فرمان منجر به وقوع حوادث غیر قابل جبرانی خواهد شد به همین دلیل در قوانین رانندگی  اکثر کشورها استفاده از آن جرم محسوب می شود. شناسایی افرادی که از این قانون تخطی می کنند با روشهای کنونی چالش برانگیز است . عکسهای ضبط شده توسط این دوربین با هوش مصنوعی بازبینی شده و نشانه های استفاده از تلفن همراه به آسانی تشخیص داده می شود. این اولین بار است که دوربینهای هوش مصنوعی در استرالیا مورد استفاده قرار می گیرد. ابتدا برای رانندگان متخلف هشدار سه ماهه برای اصلاح رویه خود در نظر گرفته شده و در صورت عدم رعایت قوانین پس از این زمان جریمه نقدی در انتظار فرد خاطی می باشد. برنارد کارلتون رئیس دولت نیو ساوت ولز پیش بینی کرده با استفاده از این دوربینها طی مدت پنج سال از وقوع بیش از 100 تصادف جلوگیری شود. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار اختراعات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال