کاربرد مهندسی ژنتیک جهت شناسایی مواد منفجره

مین های دفن شده از جمله تبعات منفی جنگ هستند که سالیانه قربانیان زیادی را به کام مرگ می کشانند. آمار کشته شدگان در اثر انفجار این ابزار جنگی به 20 هزار نفر در سال نیز می رسد . پژوهشگران آمریکایی به تازگی روشی را جهت ردیابی مواد منفجره دفن شده در زمین ابداع کردند […]

مین های دفن شده از جمله تبعات منفی جنگ هستند که سالیانه قربانیان زیادی را به کام مرگ می کشانند. آمار کشته شدگان در اثر انفجار این ابزار جنگی به 20 هزار نفر در سال نیز می رسد . پژوهشگران آمریکایی به تازگی روشی را جهت ردیابی مواد منفجره دفن شده در زمین ابداع کردند ، آنها با انتشار باکتریهایی که دستکاری ژنتیک شده بودند موفق به شناسایی مین های ضد نفر شدند.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، شرکت ریتئون با همکاری آزمایشگاه نظامی ارتش آمریکا (دارپا) ضمن دستکاری ژنتیکی باکتریها ، دو سویه باکتری جدید ایجاد کردند تا بتوان از آنها برای موقعیت یابی مواد منفجره دفن شده در مناطق مشکوک به آلودگی استفاده نمود. از آنجاییکه وقت و هزینه زیادی جهت پاکسازی مناطق مین گذاری شده نیاز است ، این روش می تواند مقرون بصرفه و کاربردی باشد. تا کنون از جزئیات فنی آن هیچگونه اطلاعاتی منتشر نشده و میزان عملیاتی بودن این پروژه در دست بررسی است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال