کشف “ریبوز” در شهاب سنگ ؛ شکل گیری حیات اولیه روی کره زمین

فرضیه برخورد شهاب سنگها به کره زمین و پیدا شدن اولین نشانه های حیات با کشف جدید محققان ژاپنی دانشگاه توهوکو دوباره مطرح شده است. “ریبوز” قند اساسی موجود در ساختار RNA به تازگی در شهاب سنگها پیدا شده ، به گفته پژوهشگران این موضوع می تواند نشاندهنده بوجود آمدن RNA  پیش از DNA روی […]

فرضیه برخورد شهاب سنگها به کره زمین و پیدا شدن اولین نشانه های حیات با کشف جدید محققان ژاپنی دانشگاه توهوکو دوباره مطرح شده است. “ریبوز” قند اساسی موجود در ساختار RNA به تازگی در شهاب سنگها پیدا شده ، به گفته پژوهشگران این موضوع می تواند نشاندهنده بوجود آمدن RNA  پیش از DNA روی کره زمین باشد.

به گزارش سرویس اخبار علمی سایت تک نیوز ، نتایج پژوهشی که در مجله Proceedings of the National Academy of Science منتشر شده حاکی از نقش هماهنگی اجزای تشکیل دهنده حیات توسط RNA می باشد. پیش از این اسیدهای آمینه (اجزای پروتئین ) ، بازهای نوکلئوتیدی ( اجزای RNA و  DNA) در شهاب سنگها پیدا شده بود. علاوه بر ریبوز ، آرابینوز و زایلوز نیز در شهاب سنگهای “NWA 801” و “Murchison” یافت شد. ریبوز بخشی تعیین کننده در ساختار تک رشته ای RNA برای ساخت پروتئین به شمار می آید و پروتئین ها به عنوان منشا ایجاد اولین نشانه های حیات شناخته شده اند. همکاری دانشمندان ناسا با پژوهشگران ژاپنی اطلاعات ارزشمندی را برای جامعه علمی به ارمغان آورده است. جهت دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار کشفیات جدید مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال