کناره گیری قهرمان سابق تخته گو برای هوشمندی بالا هوش مصنوعی نسل جدید

Lee Se-dol را باید یکی از بزرگترین قهرمانان تخت گو دانست که به تازگی با هوشمندتر شدن هوش مصنوعی تصمیم به کناره گیری گرفت. او پیشتر با رسانه Yonhap به مصاحبه پرداخت و دلیل اصلی بازنشستگی را هوشمندتر شدن هوش مصنوعی نسل جدید نسبت به قبل بیان کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک […]

Lee Se-dol را باید یکی از بزرگترین قهرمانان تخت گو دانست که به تازگی با هوشمندتر شدن هوش مصنوعی تصمیم به کناره گیری گرفت. او پیشتر با رسانه Yonhap به مصاحبه پرداخت و دلیل اصلی بازنشستگی را هوشمندتر شدن هوش مصنوعی نسل جدید نسبت به قبل بیان کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در سال 2016 بود که هوش مصنوعی دیپ مایند گوگل به نام آلفاگو موفق می شود سه دال را با نتیجه 4-1 شکست دهد. این موضوع نه تنها نا امیدی سه دال را به دنبال داشت بلکه در کارنامه او ضعفی ایجاد کرد.

مسابقه مورد اشاره نشان داد که بشر در آینده توان مقابله با هوش مصنوعی نسل بعدی را ندارد. او پیش از مسابقه سال 2016 شدیدا مدعی بود که پیروز خواهد شد اما شکستش موجب عذرخواهی وی از مردم کره شد. سه دال را باید تنها فردی دانست که در مسابقه ای آلفاگو را شکست داد.

Demis Hassabis مدیرعامل شرکت دیپ مایند درباره Lee Se-dol کره ای به تمجید وی پرداخت و بیان داشت که او نباید ناامید شود و در دهه گذشته فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرد. Hassabis سه دال را یک بازیکن حرفه ای در تخته گو به شمار آورد.

ناگفته نماند بزودی سه دال قصد دارد با یک هوش مصنوعی جدید به نام HanDol مسابقه دهد که پیشتر توانسته 5 تن از بازیکنان حرفه ای تخته گو را از میدان به در کند. با تمام این موارد باید بیان داشت که هوش مصنوعی نسل جدید بسیار هوش بهتری نسبت به نسل قبل دارد. برای مطالعه خبرهای دیگر از صفحه اخبار فناوری و اطلاعات دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال