گزارش مالی فیسبوک و واتس اپ در سه ماهه ی سوم 2014

وقتی که درباره فیسبوک و واتس اپ صحبت می کنیم به راحتی نمی توان از آمار مالی گفت. قرارداد و مبادله ی واتس اپ اوایل این ماه رسمی و نهایی شد بنابراین دو شرکت هنوز هم جدا از هم کار می کنند. اکنون آمار مالی آنها منتشر شده که ضرر بزرگ واتس اپ و دلیل […]

وقتی که درباره فیسبوک و واتس اپ صحبت می کنیم به راحتی نمی توان از آمار مالی گفت. قرارداد و مبادله ی واتس اپ اوایل این ماه رسمی و نهایی شد بنابراین دو شرکت هنوز هم جدا از هم کار می کنند. اکنون آمار مالی آنها منتشر شده که ضرر بزرگ واتس اپ و دلیل پرداخت غیر منطقی فیس بوک برای واتس اپ را مشخص تر می کند. همچنین فیسبوک اعلام کرده است 456 میلیون کاربر موبایل فعال روزانه دارد و حدود 1.1 میلیارد کاربر از کامپیوتر، تبلت و موبایل دارد.

گزارش های مالی واتس اپ اوضاع نامناسب این شرکت را نشان می دهند. اگر به آمار دقیق نگاه کنیم واتس اپ برای مدیریت سرویسش در سال 2014 حدود 13.5 میلیون دلار هزینه کرده و تنها حدود 16 میلیون دلار درآمد داشته است. این درآمد برای واتس اپ که 600 میلیون کاربر فعال دارد اصلا آمار مناسبی نیست. این درآمد حتی برای 6 ماه در این شرکت هم بسیار کم است.

بخش جالب بعدی این گزارش هزینه ایست که فیسبوک برای خرید واتس آپ کرده است، فیسبوک بابت کاربران 2 میلیارد دلار، بابت 448 میلیون دلار برای برند، 288 میلیون دلار برای تکنولوژی و 21 میلیون برای سایر موارد پرداخت کرده است.

این هزینه ها فشار زیادی را به فیسبوک متحمل کرده است و سوال اینجاست که فیسبوک چه برنامه برای کاربران واتس آپ دارد.

لینک کوتاه | منبع: phonearena

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال