گوگل روی یک فیدخوان جدید کار می‌کند

به نظر میرسد که گوگل قصد دارد به زودى یک reader mode براى مرورگر chrome دسکتاپ ها و گوشی‌هاى تلفن همراه با عنوان تابع Beaufort عرضه کند. به طور کلى Reader Mode راهى براى کاربرانى است که بیتهاى متن هایى را که هرروز با آن سروکار دارند بدون هیچ چیز اضافى تحلیل کنند. بدین معنى که اگر […]

به نظر میرسد که گوگل قصد دارد به زودى یک reader mode براى مرورگر chrome دسکتاپ ها و گوشی‌هاى تلفن همراه با عنوان تابع Beaufort عرضه کند.

به طور کلى Reader Mode راهى براى کاربرانى است که بیتهاى متن هایى را که هرروز با آن سروکار دارند بدون هیچ چیز اضافى تحلیل کنند. بدین معنى که اگر در حال مشاهده مقالات خبرى یا هر نوع محتواى دیگر هستید که شامل قسمت هاى بزرگ متن در یک سایت است، میتوانید بدون متعلقات اضافى ببینید. این متعلقات میتواند ads یا هر مولفه طراحى صفحات وب دیگرى باشد که به هرشکل مانع خوانایى آسان محتوا می شود.

در دسامبر ٢٠١۴ نسخه بتا براى تلفن هاى همراه قابل دسترس بود. اینلینک نشان می‌دهد که گوگل هنوز در حال توسعه کارکرد آن است و این گونه به نظر می‌رسد که پیشرفت هایى به سمت یک برنامه تمام عیار شدن داشته است و کاربران گوش به زنگ میتوانند آن را امتحان کنند.

براى دنبال کردن اینکه چگونه میتوانید به نسخه مخصوص تلفن همراه آن دست پیدا کنید کافى است صفحه chrome خود را باز کرده و در آدرس بار مرورگر خود متن زیر را با کم کردن پرانتزهاى آن تایپ کنید.

(chrome://flags#enable-reader-mode-toolbar-icon)

پس از انجام این کار گام بعدى این است که chrome را ببندید و مجدد راه اندازى کنید. سپس با باز کردن browser menu و زدن اولین دکمه گوشه سمت راست صفحه نمایش داده شده براى شما یک گزینه Reader Mode جدید به وجود خواهد آمد تا آن را اجرا و آزمایش کنید.

به نظر می‌رسد در حال حاضر شما نسخه دسکتاپ آن را میتوانید اجرا کنید که فرایند دسترسى به آن با نسخه تلفن همراه متفاوت است. براى دستیابى به آن مرورگر chrome را باز کرده و سوئیچ enable-dom-distiller اجرا کنید.

سپس آن را روشن کنید، وب سایت مورد نظرتان را باز کرده و شروع به خواندن متن بدون هیچ چیز اضافى کنید.

براى ارئه نسخه کامل Reader Mode نمیتوان زمان دقیقى مشخص کرد و اینکه آیا گوگل آن را بعنوان یکى از ویژگى هاى حالت استاندارد خود در نظر خواهد گرفت یا خیر، اما شواهد حاکى از این است که در حال ادامه رو به جلوى کار بر روى آن بوده به طورى که میتوانیم براى دیدن نسخه پایدار Reader Mode امیدوار باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال