گوگل کروم قبل از بارگذاری اطلاعات سایت، شما را از وجود بدافزار آگاه می‌کند

روزانه تعداد زیادی بدافزار در دنیای اینترنت وارد شده و سایت‌های بسیاری را آلوده می‌کنند. بعضی مواقع این بدافزارها به دلیل وجود پلاگین‌ها و افزونه‌های نامناسب در سایت‌ها جای می‌گیرند و گاهی اوقات هم عمدا برای فریب کاربران، در سایت‌ها گنجانده می‌شوند. اینجاست که نقش مرورگرها برای آگاهی دادن به کاربران در این زمینه پررنگ […]

روزانه تعداد زیادی بدافزار در دنیای اینترنت وارد شده و سایت‌های بسیاری را آلوده می‌کنند. بعضی مواقع این بدافزارها به دلیل وجود پلاگین‌ها و افزونه‌های نامناسب در سایت‌ها جای می‌گیرند و گاهی اوقات هم عمدا برای فریب کاربران، در سایت‌ها گنجانده می‌شوند.

اینجاست که نقش مرورگرها برای آگاهی دادن به کاربران در این زمینه پررنگ می‌شود. خوشبختانه مرورگر کروم قبل از ادامه لود شدن سایت‌ها، هشدارها و آلرت‌هایی به کاربر اعلام می‌کند تا وی را در مورد وجود بدافزار و آگاهی از خطرات احتمالی آن مطلع کند.

ظاهرا گوگل تصمیم گرفته تا تدابیر امنیتی خود را در رابطه با این موضوع به سطح بالاتر و قوی‌تری رسانده و قبل از آنکه دامنه سایت نمایش داده شود، برای در امان نگه داشتن از خطرات حاصل از این بدافزارها ، کمی سریع‌تر کاربر را از وجود بدافزار آگاه کند. پیش از این هشدار در مورد وجود بدافزارها، پس از وارد کردن دامنه به صورت کامل در نوار آدرس کروم، نمایش داده می‌شد.

در صورت پیاده‌سازی موفق این سیستم، کاهش چشم‌گیر بدافزارهایی که به صورت ناخواسته و تصادفی روی رایانه کاربران نصب می‌شدند را، شاهد خواهیم بود. طبیعتا این سیستم در مورد سایت‌هایی کارآمد خواهد بود، که میزبان بدافزارهای زیادی هستند و می‌توانند تنظیمات پیش فرض جستجوی کاربر را تغییر داده و بعضاً صفحه خود را هوم پیج مرورگر کاربر کنند.

بر طبق گزارشات گوگل، موتور جستوجوی این شرکت به ویژگی جدیدی مجهز شده که در هنگام سرچ سیگنال‌هایی را به سایت‌های نمایش داده شده در نتایج جستجو فرستاده، تا بتواند وجود بدافزار را تشخیص دهد. با این ویژگی شانس آنکه کاربر از طریق نتایج جستجو به سایت های آلوده هدایت شود کاهش می یابد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال