یک میلیارد دستگاه اندرویدی، رکوردی جدید از گوگل در سال 2014!

شاید این موضوع که بیشترین سهم تلفن های هوشمند در سال 2014 از آن گوگل شده است و Bill Gates و Elon musk از این موضوع اظهار نگرانی کرده اند. همچنین با توجه به اطلاعاتی که توسط Strategy Analytics منتشر شده است، میزان فروش تلفن های هوشمند اندرویدی، سالانه در حال افزایش پیدا کردن می باشد. […]

شاید این موضوع که بیشترین سهم تلفن های هوشمند در سال 2014 از آن گوگل شده است و Bill Gates و Elon musk از این موضوع اظهار نگرانی کرده اند. همچنین با توجه به اطلاعاتی که توسط Strategy Analytics منتشر شده است، میزان فروش تلفن های هوشمند اندرویدی، سالانه در حال افزایش پیدا کردن می باشد.

این میزان فروش به اندازه ای بوده است که 81 درصد تلفن های هوشمند بازار، اندرویدی بوده اند. برای گوگل، این موضوع اولین بار است که اتفاق می افتد و 1 میلیارد تلفن هوشمند از سیستم عامل این شرکت استفاده می کنند. البته شرکت هایی که از این سیستم عامل بر روی تلفن های هوشمند خود استفاده کرده اند چندان راضی نیستند. به عنوان مثال، می توان به شرکت سامسونگ اشاره کرد که عملکرد خوبی در زمینه ی فروش تلفن های هوشمند نداشته است و بازار تلفن های هوشمند را به اپل سپرده است. شرکت اپل در سال 2014 میلادی، 192.7 میلیون دستگاه هوشمند را به فروش رسانده بود که بیش از نیمی از آن، یعنی 74.5 میلیون دستگاه از آنها مربوط به فروش اپل در سه ماهه ی آخر سال 2014 بوده است.

سهم سیستم عامل اپل در سال 2014 از میزان فروش تلفن های هوشمند، حدود نیم درصد افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که مایکروسافت، از میزان 3.6 درصدی خود در سال 2013، به میزان 3 درصد از مجموع فروش در سال 2014 رسیده است که معنای آن، شکستی برای مایکروسافت می باشد.

مجموع میزان فروش دستگاه های هوشمند در سال 2014، حدود 29.6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و طبق آمار Strategy Analytics، حدود 1.3 میلیارد تلفن هوشمند روانه ی بازار شده اند که این میزان در کشور های چین و اندونزی بیش از کشورهای دیگر می باشد.

البته گوگل نباید چندان خوشحال باشد چرا که شرکت مایکروسافت با پرداخت 70 میلیون دلار، سیانوژن را تصاحب کرده است تا اندروید را از صاحب اصلی آن بیرون بکشد!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال