شمشیری با قدمت ۹۰۰ ساله در کف دریای مدیترانه کشف شد

یک غواص حین غواصی در دریای مدیترانه موفق به کشف یک شمشیر با قدمت ۹۰۰ ساله شد. احتمالاً این شمشیر مربوط به جنگ های صلیبی سوم بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شمشیر کشف شده در کف ماسه ای دریای مدیترانه و با کمک یک غواص پیدا شده است. محققان پس […]

یک غواص حین غواصی در دریای مدیترانه موفق به کشف یک شمشیر با قدمت ۹۰۰ ساله شد. احتمالاً این شمشیر مربوط به جنگ های صلیبی سوم بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شمشیر کشف شده در کف ماسه ای دریای مدیترانه و با کمک یک غواص پیدا شده است. محققان پس از بررسی آن متوجه شدند این شمشیر به جنگ صلیبی سوم تعلق دارد. علاوه بر شمشیر قطعات سفال با قدمت صدها سال نیز در کنار آن پیدا شده است. به گفته محققان ارزش شمشیر کشف شده بسیار بیشتر از دست سازه های دیگر است به طوری که ساخت آنرا بسیار نادر خوانده اند.

کوبی شاروی،ت از گروه باستان شناسی دریایی در مورد شمشیر کشف شده گفته است: در حالت عادی پیدا کردن یک شمشیر ممکن است چیز عجیبی به نظر نیاید. اما کشف این شمشیر در زیر آب نشان می دهد توانسته تحت شرایط زیر آب به خوبی حفظ شود.

 محل دقیق کشف این شمشیر در فاصله ۲۰۰ متری از ساحل و در عمق چهار متری آب بوده است. به نظر می رسد طوفان های زمستانی باعث ظاهر شدن این دست سازه ها شده باشد. به همین دلیل باستان شناسان تلاش دارند تا این ناحیه را مورد بررسی بیشتر قرار دهند. به دلیل ثابت ماندن دمای آب در ساحل کارمل آهن موجود در شمشیر توانسته کیفیت خود را حفظ کند. از طرفی اکسید شدن آهن نیز باعث چسبیدن ارگانیسم‌های دریایی و صدف ها به آن شد.

جاناتان فیلیپس استاد تاریخ در زمینه جنگ های صلیبی در مورد این شمشیر گفته است: احتمالاً جنگ صلیبی دوم توسط فرماندهان مسلمان و جنگجویان غربی در دمشق اتفاق افتاده است. به گفته وی این شمشیر گران قیمت نماد وضعیت دارنده آن بوده است. در آن زمان بسیاری از نبردها در نزدیکی سواحل انجام می گرفت و سربازان مسیحی نیز در زمان حمله نیروهای مسلمان در این مکان مستقر بودند. احتمالاً این شمشیر به یک شوالیه تعلق داشته که در حین نبرد در دریا افتاده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال