ماژول جدید روسیه روز جمعه به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رسد

ماژول جدید روسیه به نام پریچال برای نصب به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. به گفته سازمان فضایی این کشور روز جمعه این ماژول به ایستگاه فضای بین‌المللی می رسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماژول جدید روسیه توسط موشک سایوز این کشور و یک فضاپیمای باری به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی […]

ماژول جدید روسیه به نام پریچال برای نصب به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. به گفته سازمان فضایی این کشور روز جمعه این ماژول به ایستگاه فضای بین‌المللی می رسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماژول جدید روسیه توسط موشک سایوز این کشور و یک فضاپیمای باری به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. محل پرتاب آن نیز از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان بوده است.

طبق گفته سخنگوی ناسا پس از گذشت ۲۳ سال و ۴ روز از پرتاب اولین ماژول به ایستگاه فضایی اکنون بخش جدیدی به سمت این ایستگاه پرتاب شده است. به گفته ران ناویاس این پرتاب با کمک موشک و پرواز بی عیب و نقص به سمت مدار بوده است. ماژول پریچال روز جمعه ۲۶ نوامبر به ایستگاه فضایی تحویل داده خواهد شد.

 اگر همه چیز با موفقیت انجام شود احتمالا پریچال به طور جداگانه به ماژول چندمنظوره نائوکا که به کشور روسیه تعلق دارد وصل میشود. پایگاه های خبری روسیه نیز طی گزارشی مشخصات ماژول کروی پریچال را چهار تن و حجم آن را ۱۴ متر مکعب اعلام کرد. پریچال در زبان روسی به معنای اسکله است.

در این ماژول ۶ درگاه اتصال قرار داده شده که یکی از آنها با ماژول نائوکا که به سمت زمین است متصل می شود. آژانس فضایی فدرال روسیه گفته است ۵ درگاه دیگر در این موضوع با هدف اتصال به فضاپیماهای دیگر و میزبانی از آنها در دسترس است و قرار است برای گسترش قابلیت های فنی و عملیاتی مداری در بخش روسی ایستگاه مورد استفاده قرار بگیرد.

 همچنین یکی دیگر از کاربردهای آن آزمایش معماری و استقرار دائمی در فضا خواهد بود که می تواند در آینده به عنوان یک مرکز برای پایگاه مداری جدید استفاده شود. این دومین ماول روسیه است که در ۴ ماه گذشته به ایستگاه فضایی رسیده است. ماژول قبلی نائوکا بوده که تاریخ ۲۹ ژوئیه به ایستگاه رسیده بود. این همان ماژول جنجالی بود که موتورهای پیشرانش آن بدون برنامه‌ریزی قبلی روشن شد و باعث چرخش ۵۴۰ درجه ایستگاه فضایی بین‌المللی شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال