پنجاه میلیون حساب کاربری فیسبوک هک شد

امروز فیسبوک رسما اعلام کرد که حساب کاربری پنجاه میلیون اکانت توسط حمله هکرانی ناشناس به خطر افتاده است و بیش از نود میلیون کاربری امروز برای تعویض رمز عبور خود به اکانت کاربری خود مراجعه کرده اند. بر اساس گفته های فیسبوک، پنجاه میلیون حساب کاربری بطور موقت در دسترس افرادی ناشناس قرار گرفته […]

امروز فیسبوک رسما اعلام کرد که حساب کاربری پنجاه میلیون اکانت توسط حمله هکرانی ناشناس به خطر افتاده است و بیش از نود میلیون کاربری امروز برای تعویض رمز عبور خود به اکانت کاربری خود مراجعه کرده اند. بر اساس گفته های فیسبوک، پنجاه میلیون حساب کاربری بطور موقت در دسترس افرادی ناشناس قرار گرفته شده است و هنوز بطور قطع معلوم نیست که این حساب ها حذف شده اند یا خیر. فیسبوک هنوز نمیداند هدف و منظور این حملات برای چه چیزی بوده است. ولی احتمال میرود که این حملات بمنظور سرقت اطلاعات شخصی کاربران انجام گرفته شده باشد.

ما کارشناسان اخبار فناوری تک نیوز به شما همراهان عزیز اکیدا پیشنهاد میکنیم که به تنظیمات حساب کاربری خود در فیسبوک وارد شوید و اکانت خود را از تمامی دستگاه ها خارج از دسترس کنید و سپس اقدام به تعویض رمز عبور خود کنید.  مسئول امنیت فیسبوک نوشت: ” احتمالا مهاجمان از طریق آسیب پذیری کدهای قابلیت View As فیسبوک به سیستم نفوذ کرده اند. این ضعف امنیتی به آنها اجازه داده تا نشانه های دسترسی به فیس بوک را سرقت کنند، که پس از آن می توانستند از طریق حساب های مردم استفاده کنند. دسترسی به نشانه ها معادل کلید های دیجیتالی است که مردم را به فیس بوک وارد می کند بنابراین نیازی به مجوز هر بار وارد کردن پسورد نبود”