پخش زنده رویداد بزرگ گوگل و مراسم معرفی جدیدترین محصولات

دیشب 17 مهر 1397 برابر با نهم اکتبر 2017، رویداد بزرگ گوگل برگزار شد و محصولات جدید گوگل مثل Google duplex، hub home و اسمارت فون Google pixel 3 رونمایی و معرفی شد. پس از سپری کردن چندین ماه پر از شایعه، دو گوشی Pixel 3 و Pixel XL‌ بالاخره معرفی شدند. این گوشی‌ها در […]

دیشب 17 مهر 1397 برابر با نهم اکتبر 2017، رویداد بزرگ گوگل برگزار شد و محصولات جدید گوگل مثل Google duplex، hub home و اسمارت فون Google pixel 3 رونمایی و معرفی شد. پس از سپری کردن چندین ماه پر از شایعه، دو گوشی Pixel 3 و Pixel XL‌ بالاخره معرفی شدند. این گوشی‌ها در بسیاری از بخش‌ها شبیه به هم هستند و از قاعده‌ی یکسانی پیروی می‌کنند اما با این حال در زمینه باتری و صفحه نمایش تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه آن‌ها عرض خواهیم کرد بنابراین ادامه‌‌ی مطلب را از دست ندهید و با اخبار فناوری تک نیوز همراه باشید.

ویدئوی ضبط شده از رویداد دیشب گوگل

مراسم رونمایی و معرفی جدیدترین فناوری ها و محصولات گوگل

معرفی Hub home

این تکنولوژی، همان کار صفحه اصلی گوگل را انجام میدهد با این تفاوت که تمام دستورات را از طریق صدای کاربر انجام میدهد. شما بسیاری از جستجوهای روزانه خود را مثل نزدیک ترین رستوران، خیابان های خلوت، جستجو در وب و… از طریق صحبت کردن با گوگل هاب میتوانید انجام دهید.

معرفی گوگل پیکسل 3 :

صفحه نمایش

هر دو گوشی به پنل‌های AMOLED تجهیز گشته‌اند. در مدل XL‌ از صفحه نمایش 6.3 اینچی استفاده شده که دارای وضوح +Quad HD است( 532 پیکسل در هر اینچ). نسبت ابعاد تصویر آن معادل 18.5:9 می‌باشد و باعث شده که بدنه‌ی آن نسبتاً بزرگ‌تر از حد انتظار شود.

از نظر سایز گوشی پیکسل 3 همانند پیکسل 2 می‌باشد اما صفحه نمایش آن بزرگ‌تر شده و به 5.5 اینچ رسیده است. به لطف نسبت ابعاد تصویر 18:9، حدود 10 درصد سطح بیشتری برای کار کردن وجود دارد. همچنین در این مدل شاهد ناچ در بالای نمایشگر نیستیم و رزولوشن آن 1,080x 2,160 پیکسل می‌باشد که از نظر کیفیت تصویر تغییر چندانی نسبت به نسل گذشته نداشته است.

اما تفاوت‌های صفحه نمایش تنها در بخش‌های وضوح و سایز خلاصه می‌شوند و در باقی بخش‌ها اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند. هر دو صفحه نمایش از حالت‌های HDR، Always On و طیف رنگی پشتیبانی می‌کنند. همچنین از شیشه گوریلا گلس 5 برای افزایش دوام صفحه نمایش‌های این دو گوشی استفاده شده است.( از گوریلا گلس 5 در قاب پشتی نیز استفاده شده)

باتری

ظرفیت باتری گوشی Pixel 3 XL برابر با 3430 میلی آمپر می‌باشد که در مقایسه با نسل قبلی مقداری کمتر شده است. با این حال باتری مدل کوچک‌تر از ظرفیت 2915 میلی آمپری برخوردار گشته که نسبت به نسل گذشته افزایش یافته است.

جدیدترین قابلیتی که این گوشی‌ها با خود به همراه آورده‌اند مربوط به شارژ وایرلس می‌شود. پایه Pixel Stand توانی معادلی 10 وات دارد که سرعت آن تقریبا در حدود شارژ سیمی پیکسل 2 می‌باشد. این پایه همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا آن را با Google Home‌ همگام سازی کنند و به صورت قاب عکس یا آلارم صبحگاهی از آن استفاده نمایند.

شارژ سیمی نیز به لطف توان 18 واتی سریع‌تر شده و گوگل وعده داده تنها با 15 دقیقه شارژ، می‌توانید تا 7 ساعت با گوشی کار کنید.

دوربین

سخت افزار دوربین شامل تغییراتی چندانی نبوده و از همان تک سنسور 12.2 مگاپیکسلی اپتیکال ( سایز پیکسل‌ها 1.4µm است) بهره می‌برد و گشادگی لنز دیافراگم آن F/1.8 می‌باشد. در سوی دیگر، اکثر تغییرات در بخش نرم افزاری دوربین صورت گرفته و HDR+ باری دیگر در کنار حالت Top Shot بازگشته است.

سیستم هوش مصنوعی در این گوشی به خوبی کار می‌کند و در زمینه فوکوس به کمک کاربران می‌آید. این گوشی به صورت اتوماتیک در میان تصاویر گرفته شده، بهترین تصویر را انتخاب می‌کند ( تصاویر در Google Photos قابل مشاهده هستند). همچنین یک حالت جدید به نام Photobooth وجود دارد و با فعال کردن آن در زمان خندیدن به صورت اتوماتیک از شما عکس می‌گیرد.

گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL از سنسور‌هایی دوگانه برای دوربین سلفی بهره می‌برد. وضوح این دو سنسور 8 مگاپیکسل می‌باشد که یکی از آن‌ها زاویه دید گسترده 97 درجه‌ای دارد و دیگری زوایه دید 75 درجه‌ای ارائه می‌دهد. دیافراگم دوربین ثبت کننده‌ی تصاویر F/1.8 می‌باشد که به فوکوس اتوماتیک و تشخیص فاز نیز مجهز شده و دیافراگم دوربین دوم f/2.2 است.

سخت افزار

گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL به پردازنده Snapdragon 845 تجهیز شده‌اند و کلاک هسته در صورت استفاده زیاد به 2.5 گیگاهرتز می‌رسد و در حالت کم مصرف 1.6 گیگاهرتز خواهد بود. تنها تفاوت این پردازنده با دیگر مدل‌های Snapdragon 845 در 0.2 گیگاهرتز افزایشی کلاک آن خلاصه می‌شود. در کنار این پردازنده 4 گیگابایت حافظه رم قرار گرفته و در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی موجود خواهد شد ( همانند گذشته در این گوشی اسلات میکرو اس دی وجود نخواهد داشت)

قیمت و تاریخ عرضه

عرضه رسمی این دو گوشی از تاریخ 19 اکتبر در آمریکا آغاز خواهد شد و در 2 نوامبر به قاره‌ی اروپا خواهند رسید. مدل 64 گیگابایتی Pixel 3 حدود 860 یورو قیمت گذاری شده و  مبلغ آن برای مدل 128 گیگابایتی 960 یورو است. قیمت نسخه‌های گوشی Pixel 3 XL نیز به ترتیب 960 و 1060 یورو هستند.

لطفا نظرات خود را در رابطه با گوشی‌های جدید گوگل در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال