چگونه بفهمیم داده‌های‌ ما در هک اخیر فیسبوک بوده‌اند؟

امروز فیسبوک اعلام کرد که چه اطلاعاتی دقیقا در حملات گسترده‌ی هکرها در ماه گذشته قابل دسترسی قرار گرفته‌اند. این داده‌ها شامل نام کاربران، اطلاعات مربوط به مخاطبین و موارد شخصی هم چون دین و مذهب، منطقه مکانی و غیره می‌شود. داده‌های نزدیک 29 میلیون نفر در معرض دید قرار گرفته است و هم اکنون […]

امروز فیسبوک اعلام کرد که چه اطلاعاتی دقیقا در حملات گسترده‌ی هکرها در ماه گذشته قابل دسترسی قرار گرفته‌اند. این داده‌ها شامل نام کاربران، اطلاعات مربوط به مخاطبین و موارد شخصی هم چون دین و مذهب، منطقه مکانی و غیره می‌شود.

داده‌های نزدیک 29 میلیون نفر در معرض دید قرار گرفته است و هم اکنون فیسبوک راهکاری را ارائه می‌دهد تا شما بتوانید متوجه شوید که اکانت‌تان تحت الشعاع هک اخیر بوده یا خیر. اگر شما Help Center فیسبوک را باز کنید، در صورت وجود اکانت شما میان اکانت‌های هک شده، یک اعلان در پایین صفحه دریافت خواهید کرد و به شما اعلام می‌کند چه اطلاعاتی افشا شده است.

میان 29 میلیون کاربر، نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن 15 میلیون از آن‌ها لو رفته ( بسته به اطلاعات موجود در پروفایل کاربران) و برای 14 میلیون کاربر ، علاوه بر این اطلاعات پروفایل، مشخصاتی همچون جنسیت، دین و مذهب، شناسه دستگاه، مکان‌هایی که تگ شده‌اند و پیج‌هایی که لایک کرده‌اند، نیز فاش شده است. یک میلیون کاربر دیگر به اکانت‌های دزدیده‌ شده‌ی خود دسترسی داشته‌اند اما از آن استفاده نکردند. تا جایی که فیسبوک اطلاع دارد، هکرها هیچگونه پستی را بر روی پروفایل کاربران ارسال نکرده‌اند.

طبق ادعای فیسبوک،اگر اکانت کاربری شما مورد هک قرار گرفته است، در حال حاضر نیازی نیست برای حفظ امنیت آن کاری انجام دهید. اطلاعات مربوط به پسوردها افشاء نشده است بنابراین نیازی به تغییر آن‌ها نیست. در عوض، هکر‌ها توکن‌های اکانت‌ها را برداشته‌اند تا خود را در درون حساب کاربری نگه دارند. فیسبوک این توکن‌ها را ماه گذشته ریست کرد، از این روی اگر در ماه سپتامبر به طور ناخواسته از اکانت خود خارج شد‌ه‌اید، بدانید که این موضوع به دلیل ریست‌ها صورت گرفته است.

Guy Rosen معاون ارشد مدیریت محصول، عنوان کرده که شرکت هیچ گونه شواهدی مبنی بر استفاده یا انتشار داده‌های هک شده وجود ندارد. در حال حاضر، چیزی مشخص نیست و کاربران نمی‌توانند کاری در رابطه با آن انجام دهد و تنها باید به این موضوع بسنده کنند که اطلاعات آن‌ها در دسترس هکرها قرار گرفته است. تحقیقات در مورد این مسئله کماکان ادامه دارد و فیسبوک در روزهای آینده اطلاعاتی بیشتری را برای اشتراک گذاری در اختیار خواهد داشت. همچنین طبق گفته‌ی شرکت، FBI در این مورد نیز در حال تحقیق است.

البته اگر شما از این مشاکل امنیتی که اخیرا رخ داده‌اند، خسته شده‌اید، بهترین کاری که می‌توانید انجام بدهید این است که برای مدتی از فیسبوک استفاده نکنید.

لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال