اعتراض زنان کره‌ی جنوبی علیه پدیده‌ای به نام «دوربین‌های جاسوسی»

در روز های اخیر در کره‌ی جنوبی، اعتراضاتی از سوی زنان علیه پدیده‌ای به نام دوربین‌های جاسوسی صورت گرفته است. قضیه از این قرار است که عده‌ای به شکلی پنهانی از زنان در اماکن خصوصی و عمومی فیلم‌برداری کرده و پس از آن فیلم‌های ضبط شده را به عنوان فیلم‌های هرزه‌نگارانه منتشر می‌کنند. در همین […]

در روز های اخیر در کره‌ی جنوبی، اعتراضاتی از سوی زنان علیه پدیده‌ای به نام دوربین‌های جاسوسی صورت گرفته است. قضیه از این قرار است که عده‌ای به شکلی پنهانی از زنان در اماکن خصوصی و عمومی فیلم‌برداری کرده و پس از آن فیلم‌های ضبط شده را به عنوان فیلم‌های هرزه‌نگارانه منتشر می‌کنند.

در همین راستا بوده که پلیس کره‌ی جنوبی، کمپینی با نام “فیلم‌برداری غیر قانونی ممنوع” راه انداخته و یکی از اقداماتی که در راستای آن انجام داده تولید و عرضه‌ی 50 هزار محافظ دوربین بوده و از زنان خواسته که حتماً از محافظ بر روی دوربین گوشی‌شان استفاده کنند. این در واقع یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که پلیس کره‌ی جنوبی جهت ممانعت از افزایش موارد انتشار فیلم‌های خصوصی انجام داده است، اما کل کار پلیس نیست.

دوربین های جاسوسی در کره

پیش‌تر نیز، در ماه آگوست، اعلام شده بود که هم وسایل حمل و نقل عمومی و هم سرویس‌های بهداشتی عمومی توسط تیمی متخصص مورد بررسی قرار می‌گیرند تا هر گونه دوربین مخفی در آن‌ها کشف شود. گفتنی است که هر یک از سرویس‌های بهداشتی عمومی پس از بررسی و تأیید از برچسبی با نام «منطقه‌ی امن» برخوردار خواهد شد تا زنان با خیالی آسوده بتوانند وارد چنین مکان‌هایی شوند.

افزون بر این کارها، باز هم دولت کره‌ی جنوبی درصدد آن است که با انتشار پوسترهایی در سازمان‌ها و ایستگاه‌های پلیس در سطح شهر به مردم جهت افزایش آگاهی‌شان در راستای ضبط پنهانی فیلم و انتشار آن در شبکه‌های مجازی هشدار دهد. اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که این اقدامات را نمی‌توان به مثابه‌ی راه‌حل‌هایی مفید نگریست. به عنوان مثال استفاده از کاور دوربین توسط زنان کره‌ی جنوبی خیلی در بهبود اوضاع مؤثر نیست زیرا اکثر ویدئوها نه توسط دوربین گوشی‌های خود زنان بلکه توسط دوربین‌هایی مخفی در مکان‌های مختلف از جمله استخر، اتوبوس و تاکسی ضبط می‌شوند.

نکته‌ای دیگر که وجود دارد این است این اقدامات نمی‌توانند ناکارآمدی مقامات کره‌ی جنوبی در مجازات و تنبیه کسانی که اقدام به ضبط چنین ویدئوهایی می‌کنند را لاپوشانی نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال