Qualcomm از نخستین اثر انگشت اولتراسونیک صوتی رونمایی کرد

Qualcomm پس از سالها نمونه اولیه و تنظیم، روز سه شنبه اعلام کرد که میتوان با استفاده از اثر انگشت صوتی قفل گوشی را باز کرد . این تکنولوژی به نام سنسور  3D Sonic موجب انتقال صدای امواج از پوست شما می شود، روشی که Qualcomm ادعا می کند امن و راحت می باشد. این […]

Qualcomm پس از سالها نمونه اولیه و تنظیم، روز سه شنبه اعلام کرد که میتوان با استفاده از اثر انگشت صوتی قفل گوشی را باز کرد . این تکنولوژی به نام سنسور  3D Sonic موجب انتقال صدای امواج از پوست شما می شود، روشی که Qualcomm ادعا می کند امن و راحت می باشد.

این سنسور اثر انگشت به خوبی می تواند ستون فقرات خواننده اثر انگشت روی صفحه را که به نظر می رسد در Galaxy S10 ظاهر شود، تشکیل دهد.

خوانندگان اثر انگشت روی صفحه نمایش یک روند داغ در طراحی گوشی های هوشمند هستند. تحلیلگران شرکت تحقیقاتی IHS Markit پیش بینی می کنند که تا سال 2019 ، 100 میلیون تلفن سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش خواهد داشت.

الکس کاتوزیان، معاون ارشد فناوری تلفن همراه کوالکام، گفت: “امنیت و بیومتریک با سرعت در حال تبدیل به سیستم عامل های موبایل هستند که آینده تکنولوژی اثر انگشت را روشن میکند.”

سنسور اثر انگشت اولتراسونیک چیست؟

حسگر اثر انگشت 3D Sonic  که توسط Qualcomm توسعه یافته است، از امواج صوتی تشکیل شده است. روند این روزها این است که سنسور اثر انگشت را در زیر صفحه نمایش قرار می دهد تا گوشی شما با انگشت شست در مرکز صفحه باز گردد اما این نوع سنسور می تواند در مرکز تراشه های دستگاه وجود داشته باشد. CNET نمونه اولیه سنسور اولتراسونیک را در سال 2015 دید.

سنسور صوتی 3D Sonic  چگونه کار می کند؟

تکنولوژی کوالکام باعث ایجاد امواج صوتی می شود که اثر انگشت را بر اساس خواندن فشار از موج صوتی در پوست، نشان می دهد. این کار با دست های مرطوب انجام می شود و می تواند خواندن را از طریق فلز و شیشه انجام دهد البته موج های صدا نیز می توانند جریان خون شما را تشخیص دهند البته شما خواننده های عزیز میتوانید برای دیدن خبرهای دیگر به صفحه اخبار فناوری و تکنولوژی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال