افت محبوبیت WeChat نزد کاربران چینی

طبق گزارشات شنیده شده در مجامع بین امللی در خصوص اپلیکیشن وی چت (WeChat)، این شبکه اجتماعی و ارتباطی در حال افت محبوب در بین کاربران چینی خود می باشد و آنطور که مشخص است اگر وی چت و شرکت پشتیبانی آن خیلی زود راهی برای بازگشت محبوبیت خود پیدا نکند، جایی جز زباله دانی […]

طبق گزارشات شنیده شده در مجامع بین امللی در خصوص اپلیکیشن وی چت (WeChat)، این شبکه اجتماعی و ارتباطی در حال افت محبوب در بین کاربران چینی خود می باشد و آنطور که مشخص است اگر وی چت و شرکت پشتیبانی آن خیلی زود راهی برای بازگشت محبوبیت خود پیدا نکند، جایی جز زباله دانی شبکه های اجتماعی پیدا نخواهد کرد و همچون وایبر برای همیشه فراموش می شود!

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری ایران تک نیوز وی چت که چندی پیش عنوان کرده بود از 1.4 میلیارد جمعیت چینی، صاحب بیش از یک میلیارد کاربر فعال در بستر خود است، در حال سقوط محبوبیت به سر می برد و بنابر گفته بسیاری از فعالان این شبکه ارتباطی عدم ایجاد توسعه توسط مدیران وی چت و همچنین نداشتن هیچگونه برنامه سرگرم کننده ای برای آن، دلیل اصلی فاصله گرفتن کاربران چینی از این اپلیکیشن محبوب در گذر زمان شده است.

حال استارتاپ مشهور و البته محبوب Bytedance که خالق برنامه هایی همچون Toutiao و TikTok در دستگاه های هوشمند چینی است، در حال تلاش برای طراحی و ایجاد یک اپلیکیشن قوی و فول امکانات به نام فلیپ چت (Flipchat) می باشد که البته تنها نام آن را تاکنون عنوان کرده است و از ابعاد دیگر این پروژه قطعا سودمند و پرطرفدار در آینده ای نه چندان دور، خیلی صحبت نکرده است. ناگفته نماند که شرکت Bytedance از رزومه کنار زدن سایر رقبا نیز در زمینه های تکنولوژی و فناوری برخوردار می باشد و بسیاری از مردم چین معتقد هستند که به زودی برنامه فلیپ چت این استارتاپ بزرگ، وی چت را له و از روی جنازه آن عبور می کند. لازم به ذکر است که وضعیت محبوبیت وی چت نزد مردم چین اصلا جای تعریفی ندارد و خیلی ها با فحش و ناسزا در مورد آن حرف می زنند.

همچنین بد نیست بدانید که در بازار نه چندان خوب استقبال از اپلیکیشن وی چت، برنامه های دیگری نظیر Soul و Yinyu به خوبی توانسته اند بازار فعالیتی خود را در میان جمعیت انبوه چینی پیدا نمایند و عمده مخاطبان خود که عموما در گروه سنی نوجوانان و جوانان قرار داده می شوند را راضی نگه دارند؛ مثلا شما در اپلیکیشن Yinyu می توانید آزادانه در چالش های آواز و یا خوانندگی چت روم ها شرکت کنید، ارتباط متنی و کلامی با دیگر دوستانتان داشه باشید و به انجام مسابقه کارائوکه بپردازید.

اپلیکشین محبوب Yinyu

اپلیکشین محبوب Yinyu

البته کاربران اپلیکیشن Soul نیز می توانند در عین استفاه از تمام امکانات جذاب این برنامه، با جفت روحی خود که مطابق با دریافت یکسری از خصوصیات شخصیتی آنان از سوی برنامه مشخص می شود؛ در آن سوی جهان ارتباط برقرار کنند و ساعات متمادی پیوسته ای را در این شبکه مجازی سپری نمایند! مخاطبان عزیز توجه داشته باشید که با تمام این اوصاف، هنوز هیچ برنامه اجتماعی در کشور چین نتوانسته است رکورد آغازین اپلیکیشن Bullet Massaging را برای خود کند! به گفته شرکت توسعه دهنده این برنامه؛ یعنی Smartisan (اسمارتیزان)، این برنامه موفق به جذب 5 میلیون کاربر شبکه مجازی در مدت زمان اندک دو هفته ای از رونمایی خود شود و به همین خاطر بسیاری از کاربران برنامه های ارتباطی و اجتماعی مجازی منتظر هستند تا ببینند بالاخره کدام برنامه و اپلیکیشنی چینی جای وی چت حوصله سر بَر را خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال