آشنایی با تکنیک میکرونیدلینگ و تجهیزات مورد نیاز آن

در همه جوامع زیبایی پوست و مو همواره مورد توجه افراد زیادی بوده است، اما این زیبایی غالباً اتفاقی نیست و نیاز به توجه و مراقبت دارد.  بیشتر مشکلات پوستی مثل؛ چین و چروک، جای جوش و زخم، لک، اسکارهای حامگلی، منافذ باز و… بدلیل کمبود پروتئین‌های کلاژن و الاستین در زیر پوست است، که […]

در همه جوامع زیبایی پوست و مو همواره مورد توجه افراد زیادی بوده است، اما این زیبایی غالباً اتفاقی نیست و نیاز به توجه و مراقبت دارد.

 بیشتر مشکلات پوستی مثل؛ چین و چروک، جای جوش و زخم، لک، اسکارهای حامگلی، منافذ باز و… بدلیل کمبود پروتئین‌های کلاژن و الاستین در زیر پوست است، که بویژه بعد از سن 30 سالگی توانایی بدن برای ساخت آنها کم می‌شود.

 پس ضرورت دارد از روش‌های تحریک‌کننده یا درمانی پوست مثل میکرونیدلینگ، برای سنتز آنها کمک گرفت. میکرونیدلینگ در انجمن‌های تخصصی پوست، مو و زیبایی آمریکا جزء پنج روش اول جوانسازی شناخته شده است.

همچنین برای رشد مجدد مو، میکرونیدلینگ با استفاده از کوکتل‌های مربوطه یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها است.

در این تکنیک با استفاده از سوزنهای خیلی ظریف حفره‌ها (میکروکانالها) یی روی پوست ایجاد می‌شود. سیستم ایمنی بدن، مثل زخم با این حفره‌ها برخورد می‌کند و با ساخت کلاژن و الاستین آنها را پر و ترمیم می‌کند. نتیجه این فعل و انفعال، رفع مشکلات مختلف و جوانسازی پوست است.

ما در مجموعه تاتو طلایی اعتقاد داریم که اجرای صحیح این تکنیک و تهیه تجیهزات مناسبِ آن، نیاز به آموزش و مشاوره دقیق دارد و برای رسیدن به این هدف، هزینه و زمان زیادی توسط متخصصین ما صرف شده است.

انجام میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست به دستگاه‌ها، کوکتلها و کارتریج (سوزن) های خاصی نیاز دارد که به طور خلاصه انواع و مشخصات هر یک را توضیح داده‌ایم.

دستگاه میکرونیدلینگ

 مشخصه اصلی یک دستگاه میکرونیدلینگ عدم لرزش آن است. اگر هندپیس (قلم میکرونیدلینگ) لرزش داشته باشد، نه تنها کمکی به جوانسازی پوست نمی‌کند که بلعکس باعث تخریب شدید بافت پوست نیز می‌شود. در فروشگاه آنلاین تاتو طلایی دستگاه‌های با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شود.

در ایران یکی از بهترین و پرکاربردترین دستگاه‌های میکرونیدلینگ، دکتر پن است که دو مدل چینی و کره‌ای دارد. البته برای مصارف شخصی از درمارولر هم می‌توان استفاده کرد.

انواع مختلف دکتر پن در بازار موجود است که شامل مدل‌های؛ A1C، A1w، A6 و A7 است. در این بین دستگاه دکتر پن A1W نرمال‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه میکرونیدلینگ است.

درمارولر جزء ابزارهای اولیه و ابتدایی برای انجام میکرونیدلینگ پوست است. خرید درمارولر تنها به منظور استفاده شخصی است. شامل انواع تک‌کاره و سه‌کاره است. عمق سوزن 25/0 تا 2 میل دارند.

انواع کوکتل میکرونیدلینگ

 کوکتل‌ها نوعی نانودارو هستند که از طریق میکروکانالهای ایجاد شده روی پوست، جذب خون می‌شوند و از این طریق مشکلات مختلف پوست را بخوبی و با سرعت بالا درمان می‌کنند. برندهای مختلف کوکتل در بازار موجود هستند که هر یک کارآیی ویژه ای دارند که یکی از بهترین انواع آن کوکتل استالیدرم است.

تجهیزات میکرونیدلینگ وبسایت تاتو طلایی کاملاً اورجینال هستند و بدلیل ارائه مشاوره‌های تخصصی حضوری و غیرحضوری، این فروشگاه موفق به جلب رضایت بالای مشتریان شده است.

کوکتل هیالورونیک اسید (HSR)

 هیالورونیک اسید پیش‌ساز ساخت کلاژن و الاستین است. اکثر مشکلات مثل چین و چروک، شلی و افتادگی، خط اخم و خط لبخند، جای جوش و پوست پرتقالی، اسکارهای حاملگی، تیرگی و سیاهی پوست و… با آن براحتی درمان می‌شوند.

کوکتل کلاژن

 این کوکتل حاوی درصد بالایی کلاژن است که توسط میکروکانال‌های ایجاد شده روی پوست جذب شده و مستقیماً رشته‌های کلاژن را در لایه دوم پوست می‌سازد (بخصوص برای درمان صورت‌های پوست پرتقالی و جای جوش بسیار کارآمد است).

کوکتل ضدلک و روشن کننده (SB)

 یکی از مشکلات پوستی شایع میان اکثر ما ایرانی‌ها وجود لک و کک و مک است. در صورت استفاده از کوکتل‌های میکرونیدلینگ ضدلک و سفیدکننده، رنگدانه‌های تجمع‌یافته در محل لکه‌ها از بین می‌روند و پوستی سالم، جوان و عاری از لک ظاهر می‌شود که آرزوی هر فردی است!

کوکتل ضد چروک قوی

 در مواردی که پوست به علت پیری، مصرف دارو یا دیگر موارد دچار چروک‌های عمیق است استفاده از این کوکتل بسیار موثر است. همچنین برای درمان خط اخم و خط لبخند عمیق نیز کاربرد خاصی دارد. کوکتل ضدچروک، علاوه بر تأثیر درمانی، جنبه پیشگیرانه هم دارد. بخصوص با افزایش سن، برای جلوگیری از بروز چروک‌های عمیق، میکرونیدلینگ با این کوکتل توصیه می‌شود.

کوکتل رفع سیاهی و چروک اطراف چشم

 نخستین نشانه‌های پیری پوست در ناحیه اطراف چشم‌ها بروز می‌کند (چروک‌های معروف به پنجه کلاغی). بنابراین، لازم است با تکنیک میکرونیدلینگ و استفاده از کوکتل‌های اختصاصی استالیدرم، از بروز این چین و چروک‌ها جلوگیری کرد. از طرفی، برخی افراد به دلایلی بجز کم خونی یا خستگی و خواب آلودگی، در اطراف چشم‌شان حلقه‌های تیره‌ای دارند. کوکتل مخصوص دور چشم در درمان مشکلات ذکر شده تأثیر بسزایی دارد.

کوکتل لاغری و چربی سوز

 این کوکتل‌ها همانطور که از نامشان پیداست حاوی موادی هستند که به طور موضعی چربی‌های ناحیه صورت، غبغب، کشاله‌های ران، بازو، شکم و پهلو را می‌سوزانند.

کوکتل مو

 با انجام میکرونیدلینگ فولیکولهای مو تحریک شده و با ورود کوکتل به درون میکروکانال‌ها رشد مجدد مو شروع می‌شود. به تکنیک تحریک رشد مو با میکرونیدلینگ، مزواسکالپ سر گفته می‌شود که بخاطر کارایی جادویی که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.

انواع کارتریج میکرونیدلینگ

کارتریج‌های میکرونیدلینگ انواع متعدد و کارایی‌های خاصی دارند، اما پرمصرف‌ترین آن‌ها عبارتند از؛ نانو، 12 سر و 36 سر.

کارتریج میکرونیدلینگ نانو

 صفحه‌ای گرد یا مربعی شکل دارد. برجستگی‌های ظریف در ابعاد نانو روی سطح آن وجود دارد. برای میکرونیدلینگ نواحی اطراف چشم، روی تیغه بینی و یا مزو وایت‌تراپی صورت کاربرد دارد.

کارتریج میکرونیدلینگ 12 سر

 صفحه ای گرد دارد که 12 سوزن تیتانیومی بسیار ظریف با فاصله مشخص روی آن قرار دارد. بخاطر وجود این فاصله‌ها، سوزن براحتی در پوست فرو می‌رود و کلاژن‌سازی بویژه در نقاط گوشتی مثل گونه‌ها بدرستی انجام می‌شود و لیفت، رفع شلی و افتادگی صورت بخوبی با آن محقق می‌شود.

کارتریج میکرونیدلیگ 36 سر

 در این نوع، بجای 12 سوزن، 36 سوزن به شکل فشرده و در سه خط کنار هم قرار دارند. چون سوزن‌ها بهم فشرده هستند خیلی در پوست فرو نمی‌روند. بیشتر برای میکرونیدلینگ سطحی و یا برای افراد دیابتی و یا افراد با بیماری‌های خاص سیستم ایمنی کاربرد دارند.


پایان رپورتاژ خبری

این مطلب، رپورتاژ خبری تبلیغاتی میباشد و پایگاه خبری تکنا مسئولیتی در قبال صحت و سقم آن ندارد. لذا در استفاده از خدمات و محصولات معرفی شده در این مطلب، کمال دقت را انجام دهید.