اپل واچ سری 4 یا سری 3 ؟

در این مطلب اشاره ای به تفاوت های کلیدی میان اپل واچ سری 4 و سری ارزانتر آن یعنی 3 خواهیم داشت تا در خرید گزینه مناسبتر راهنماییتان کنیم. سری چهار امکانات جدیدی را در خود دارد: یک الکتروکاردیوگرام(EKG یا ECG) تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA /)، پردازشگری سریعتر، صفحه […]

در این مطلب اشاره ای به تفاوت های کلیدی میان اپل واچ سری 4 و سری ارزانتر آن یعنی 3 خواهیم داشت تا در خرید گزینه مناسبتر راهنماییتان کنیم.

سری چهار امکانات جدیدی را در خود دارد: یک الکتروکاردیوگرام(EKG یا ECG) تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA /)، پردازشگری سریعتر، صفحه نمایش بهتر و بلندگویی قویتر. اما مهمترین نکته در رابطه با سری 4، امکانات بیشتر آن در مقایسه با سری 3 است. نسل 4 دارای مشخصات فراوانیست که در سری های قبلی دیده می شود و نسخه آلومینیوم 130 دلار ارزانتر است. خب، کدام یک برای شما مناسبتر هستند؟

مشخص است، اگر هزینه برایتان اهمیتی ندارد، باید سری 4 را خریداری کنید و اگر گزینه ای با قیمنت مناسبتر می خواهید، سری 3 گزینه ای مناسبتر برایتان خواهد بود.

کدام سری دارای شکل ظاهری بهتری هستند؟

در نگاه اول هم سری 4 و هم نسل های پیشین آن مشابه به نظر می آیند: ساعتی چهارگوش با لبه های گرد و  لوازم متنوع. برای درک تفاوت ها باید نگاهی دقیقتر به آن ها بیندازیم:

سری 4 دارای بدنه ای نازکتر اما صفحه نمایشی 35 درصد بزرگتر از  نسخه 38 میلیمتری سری 3 و 32 درصد بزرگتر از 42 میلیمتری سری 3 می باشد. صفحه نمایش سری 4 تا 40 میلیمتر می رسد. این به معنی داشتن فضای لمس بیشتر بر روی سری 4 است.  همچنین صفحه نمایش سری 4 روشنتر و شفاف تر از مدل های پیشین است و تماشای آن زیر نور مستقیم خورشید هم آسانتر است.

در صورت محکم بستن سری 4 ، مچ هایتان اذیت نمی شود.

علیرغم تفاوت در اندازه، هنوز هم هر دو سری بندهای یک اندازه دارند. بلندگوهای سری چهار از کیفیت بالاتری برخوردار است. بلندگوی این سری بزرگتر و 50 درصد صدای بلندتری دارد. علاوه براین محل قرارگیری میکروفون هم در آن تغییر کرده است  و این امر باعث شفافتر شدن صدا شده است.

سری چهار گزینه  فلز ضد زنگ را هم دارد (حداقل در اپل استور اینطور دیده می شود). سری 3 تنها  به رنگ آلومینیومی نقره ای و خاکستری وجود دارد.

برنده: اپل واچ سری 4

کدام اپل واچ سریعتر و بهتر است؟

سری 4 دارای پردازشگر 64 بیتی و سریعتر است که دو برابر سریعتر از نسخه پیشین است. شاید به نظر بیاید که با این پردازشگر، سرعت و عملکرد بهتری خواهد داشت، اما صادقانه این است که بگوییم که تفاوت چندانی میان دو سری دیده نمی شود. هر اپل واچی، به استثناء نسل اول، قابلیتبروزسانی WATCHOS 5 را دارند. این بروزرسانی قابلیت های جدید زیادی را به دستگاه ها می دهد.

برنده: هر دو

کدامیک برنامه اتصال قویتری دارند؟

بر اساس گزارش های اپل، پنل سرامیکی سیاه و یاقوتی سری 4، ارسال و دریافت امواج رادیویی را آسانتر می کنند. تصور بر این است که این امکانات سبب اتصال و ارتباط بهتری شود. سری 4 هنگام پخش موسیقی یا تصاویر ویدئویی عملکرد بهتری دارد.

برنده: سری 4

کدام یک برای ورزش و تناسب اندام مطلوبتر هستند؟

اگر تناسب اندام و ورزش برایتان اهمیت دارد، به دو دلیل سری 4 گزینه بهتری خواهد بود:  صفحه نمایش بزرگتر و طول عمر بیشتر برای باتری. حداقل این دلایل برای من اهمیت دارند. مشاهده صفحه نمایش سری 4 از سری 3 بسیار راحت تر است.

برنده: سری 4

طول عمر و توان کاری باتری

پس از مدت ها آزمایش باتری های دو سری- پیاده روی چند مایلی، نسشتن جلوی رایانه، 30 دقیقه دویدن و پیلاتس- تفاوت چندانی میان دو باتری مشاهده نکردم. اما در دویدن های طولانی تر تفاوت میان دو باتری مشخص شد. سری 4 می تواند شش ساعت( به شکل پیوسته) کار کند، در حالیکه این زمان در سری 3، چهار ساعت است.

برنده: سری 4

امکانات مرتبط با سلامت

یکی از مهمترین شاخصه ها و امکانات در سری 4،  EKG است که در نظارت بر شرایط بهداشتی تهدید آفرین مانند انقباض شریانی که خطر سکته را افزایش می دهد به کاربران کمک میکند. سری 3 از امکانات دیگری برخوردار است. هر دو سری در صورت یافتن مشکل و ناهنجاری، به کاربر هشدار می دهند، اما تنها سری 4 است که می تواند داده های EKG بیشتری را در اختیار پزشک قرار دهد. اکثر پزشک ها برای تشخیص و معاینه قلب از EKG سنتی استفاده می کنند، اما سری 4 تصویری شفافتر و بهتر از میزان تپش قلب را ارائه می دهد.

ویژگی دیگر سری 4 قابلیت تشخیص افتادن کاربر است. این سری دارای شتاب سنج و ژیروسکوپی پیشرفته است که امکان تشخیص افتادن را به کاربر می دهد. اگر کاربر پس از یک دقیقه پاسخی ندهد، ساعت به  طور خودکار پیامی را برای خدمات اورژانس ارسال کرده و از محل حادثه را به آن ها اطلاع می دهد.

برنده: سری 4

باید کدامیک را بخریم؟

وقتی حرف از ساعت و در کل از فناوری به میان می آید، پاسخی کلی وجود ندارد.  انتخاب آن بسته به نیازهای افراد است. شاید هدف کاربردی شما با من تفاوت داشته باشد، اما با مطالعه این مطلب، حداقل دیدگاه های بهتری برای خرید آن ها خواهید داشت. اگر هزینه مطرح باشد بی تردید سری 3 انتخابی مناسبتر است. اما اگر به امکانات توجه داشته باشیم، صفحه نمایش بزرگتر، باتری قویتر و امکانات بیشتر که با سلامت ارتباط دارند، سری 4 را انتخابی بهتر نشان می دهند و امکانات ارائه شده در سری 4 برای افراد بالاتر از 65 سال بسیار مناسبتر هستند. در مجموع با خرید هر یک از آن ها مرتکب اشتباه نشده اید.جهت مشاهده سایر اخبار از صفحه فناوری و تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال