سازماندهی نیروی فضایی در نیروی هوایی با فرمان ترامپ

امروز نخست وزیر ترامپ، چهارمین فرمان خود در حوزه سیاست های فضایی را به امضا می رساند. بر اساس این فرمان، نیروی فضایی به عنوان ششمین شاخه در نیروی هوایی ایالات متحده و نه دپارتمانی مجزا، شروع به فعالیت خواهد کرد. ترامپ پیشنهاد غافلگیرکننده سازماندهی نیروی فضایی را در ژوین ۲۰۱۸ در جلسه شورای ملی […]

امروز نخست وزیر ترامپ، چهارمین فرمان خود در حوزه سیاست های فضایی را به امضا می رساند. بر اساس این فرمان، نیروی فضایی به عنوان ششمین شاخه در نیروی هوایی ایالات متحده و نه دپارتمانی مجزا، شروع به فعالیت خواهد کرد.
ترامپ پیشنهاد غافلگیرکننده سازماندهی نیروی فضایی را در ژوین ۲۰۱۸ در جلسه شورای ملی فضایی مطرح کرد.
در ان زمان او اظهار داشت که «ما نیروی هوایی و نیروی فضایی را به عنوان دو دپارتمان مجزا و با قدرتی یکسان خواهیم داشت و این رویدادی بسیار مهم خواهد بود.»
از ان پس مقامات DOD بحث هایی در رابطه با نحوه سازماندهی و هزینه های این دپارتمان را مطرح کردند.
در هر صورت، سازماندهی یک شاخه نظامی جدید نیازمند قانونگذاری کنگره است و بسیاری از قانونگذاران مخالفت خود با نیروی فضایی مستقل را ابراز داشته اند‌.
اکنون، بدنبال ماه ها بحث در پنتاگون، کابینه ترامپ، تصمیم به قراردادن نیروی فضایی در نیروی هوایی کرده است. با این حال کابینه ترامپ امیدوار است که اقدام مذکور اولین گام در سازماندهی دپارتمان مستقل نیروی فضایی باشد. حتی با وجود این تغییر، باز هم موافقت کنگره لازم خواهد بود.
پیشنهادی مشابه پیشتر نیز مطرح شده بود. در سال ۲۰۱۷، مایک راجرز و جیم کوپر پیشنهاد سازماندهی بخش فضایی در نیروی هوایی را مطرح کرده بودند‌. ان ها اشاره کردند که بسیاری از ماهواره های فضایی ما در برابر حملات اسیب پذیرند و اگرچه نیروی هوایی عهده دار نظارت بر ان هاست، اما نگرانی های دیگری دارد، ان ها افزودند که وجود چنین دپارتمانی امنیت ماهواره ها را تامین و روند انجام ماموریت های فضایی را اسانتر خواهد کرد.به هر روی، تا زمان تصمیم گیری کنگره، سرنوشت این نیروی فضایی در هاله ای از ابهام قرار خواهد داشت. احتمالا کابینه ترامپ اطلاعات بیشتری در رابطه با بودجه لازم برای این کار را در بودجه سالیانه پیشنهادی، در اواسط ماه مارس، ارایه خواهد داد. برای مشاهده سایر برخبرها از صفحه اخبار فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال