آیا گلکسی فولد از سامسونگ اس 10 سبقت می گیرد؟

زمانیکه در ماه نوامبر جاستین دنیسون مدیر اجرایی سامسونگ به گوشی تاشو را به نمایش گذاشت، این موضوع خلاف انتظار به نظر می رسید. نور صحنه کم شد. دنیسون دستگاه را با دست راست برداشت، با دست چپ خود آن را تا کرد و پس از مدتی کوتاه دوباره آن را به حالت اول در […]

زمانیکه در ماه نوامبر جاستین دنیسون مدیر اجرایی سامسونگ به گوشی تاشو را به نمایش گذاشت، این موضوع خلاف انتظار به نظر می رسید. نور صحنه کم شد. دنیسون دستگاه را با دست راست برداشت، با دست چپ خود آن را تا کرد و پس از مدتی کوتاه دوباره آن را به حالت اول در آورد و گوشه ای گذاشت. لحظه ای کوتاه و عجیب بود.

گوشی گلکسی فولد سامسونگ

گوشی گلکسی فولد سامسونگ

سرانجام، روز سه شنبه، در رویداد  سامسونگ آنپکد(Samsung Unpacked) در  سانفرانسیسکو، از گلکسی فولد(گلکسی تاشو) رونمایی شد. سامسونگ رویداد خود را نمایش این دستگاه، نه گلکسی اس 10، آغاز کرد. جزئیاتی از قبیل رنگ های دستگاه سر و صدای جمعیت را در آورد. گلکسی فولد، اولین گوشی هوشمند با قابلیت تبدیل شدن به تبلت به نمایش گذاشته شد. دو برابر بودن بهای آن در مقایسه با محصولاتی چون گلکسی اس 10 یا گلکسی S10 E ، گلکسی واچ اکتیو و گلکسی بادز مهم نیست. اگر شیفته دنیای فناوری باشید، از فناوری های تاشدنی لذت خواهید برد.

دلیل خوبی برای علاقمندی وجود ندارد. سال هاست که طرح های تلفن های همراه تغییر چندانی نکرده اند. بزرگترین تغییر از  زمان ارائه اولین گوشی های هوشمند در یک دهه گذشته، صفحه های نمایش بزرگتر است که کل صفحه را می گیرند. برخی مدل ها دارای قابلیت تشخیص اثر  انگشت هستند، برخی از قابلیت های AR برخوردار هستند و تقریبا تمام مدل های گرانقیمت دارای چند لنز دوربین هستند. اما هنوز هم همان تکه شیشه و فلز درخشان و چهار ضلعیند. همین حقیقت سبب می شود که خرید گلکسی فولد وسوسه برانگیز باشد.

بر اساس گفته های تحلیلگر خلاق کارولینا میلانسی، «مصرف کننده ها هرگز صفحه های خیلی بزرگ را تحمل نمی کنند و دستگاهی بسیار بزرگ را نمی خواهند، گلکسی تاشدنی این مشکل را حل می کند.»

بررسی طراحی گلکسی فولد

گلکسی تاشو، با بسته شدن، تبدیل به یک گوشی هوشمند کوچک و با باز شدن نبدیل به یک تبلت بزرگ می شود.  با تاشدن، اندازه صفحه نمایش به 4.6 اینچ می رسد و با باز شدن، اندازه  صفحه به 7.3 اینچ می رسد. بر اساس گفته های دنیسون گجت دارای شش دوربین، سه دوربین پشتی ، یک  دوربین جلو و دو دوربین داخلی می باشد.  گلکسی فولد از  رم 12 گیگابایت و باتری هایی در طرفین گوشی تاشو بهره می گیرد. دو نسخه از این گوشی عرضه خواهد شد: 4G LTE و 5G.

گلکسی فولد از 26 آوریل و با بهای 1980 دلار، که بالاترین قیمت گوشی های هوشمند در بازار است، عرضه خواهد شد. این گوشی در چهار رنگ سیاه، نقره ای، سبز مریخی و آبی آسمانی موجود خواهد بود.

سامسونگ تنها عرضه کننده گوشی های تاشدنی نخواهد بود. اکثر تولیدکنندگان گوشی اندروید و حتی استارتاپ های ناشناخته در حال کار بر روی دستگاه های تاشو هستند. گوگل کار بر روی پشتیبان اندروید برای طرح های تاشدنی را تایید کرده است. استارتاپ رویول اخیرا دستگاه تاشوی خود با عنوان FlexPai را با قیمت 1318 دلار، با رم 6 گیگابایت و حافظه 128 گیگابایت عرضه کرده است. FlexPai مانند کتاب بسته می شود.

هواوی و شیائومی هم تصمیم به ارائه چنین طرحی دارند

بر اساس اظهارات تحلیلگر حوزه فناوری، باب اُدانل، «تاشوها به تدریج بدل به انتخاب ایده ال مصرف کننده ها می شوند. آن ها صفحه هایی با قابلیت های بالا می خوهند و تنها راه رسیدن به این هدف، صفحه های تشدنی است.» امسال برای اولین بار، سامسونگ از چهار گلکسی اس مختلف در یک رویداد رونمایی کرد. این اقدام برای برخی از خریداران گیج کننده است.

دستگاه ها شباهت های زیادی دارند. هر چهار مدل دارای صفحه نمایش دینامیک AMOLED و  صفحه نمایش جدید سامسونگ با عنوان Infinity-O می باشند. امکان شارژ ان ها با شارژر دستگاه های دیگر از قبیل گلکسی بادز وجود دارد و همگی از وای- فای 6 که سریعتر است استفاده می برند.

گلکسی اس 10 پلاس با صفحه نمایش 6.4 اینچی، دارای بدنه ای سرامیکی است.  مانند اس 10، سه دوربین عقب اما دو دوربین جلو دارد و قیمت آن 999 دلار است. گلکسی S10 E دارای مشخصات همتایان گرانقیمت تر خود می باشد که از آن جمله می توان به پردازشگر اسنپ دراگون 855  اشاره کرد. صفحه نمایش آن 5.8 اینچ و قیمت آن 749 دلار است.

برای آن هایی که سرعت اتصال بالاتری می خواهند، گلکسی S10 5G بهترین گزینه است. این مدل دارای باتری بزرگتری در مقایسه با اس 10 پلاس است و قابلیت اتصال به شبکه 5G را داراست. اگرچه سامسونگ توجه ما را به گلکسی فولد جلب می کند، اما می خواهد که گلکسی اس 10 را هم خریداری کنیم. برای مشاهده خبرهای جدید از صفحه اخبار فناوری دیدن کنید.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال