کارمندان مایکروسافت خواستار لغو همکاری با ارتش امریکا شدند

گروهی از کارمندان مایکروسافت خواستار خاتمه قرارداد چندین میلیون دلاری هولولنز با ارتش ایالات متحده شدند. این گروه در بیانیه ای به مدیر عامل ساتیا نادلا و معاون و سرپرست امور حقوقی برد اسمیت، اعلان داشتند که «ما ائتلاف جهانی کارمندان مایکروسافت هستیم و تولید فناوری برای جنگ و سرکوب را محکوم می کنیم.» روز […]

گروهی از کارمندان مایکروسافت خواستار خاتمه قرارداد چندین میلیون دلاری هولولنز با ارتش ایالات متحده شدند. این گروه در بیانیه ای به مدیر عامل ساتیا نادلا و معاون و سرپرست امور حقوقی برد اسمیت، اعلان داشتند که «ما ائتلاف جهانی کارمندان مایکروسافت هستیم و تولید فناوری برای جنگ و سرکوب را محکوم می کنیم.» روز جمعه، این نامه توسط گروه در توئیتر پست شد.

در ادامه نامه چنین آمده است، «اعلام می کنیم که مایکروسافت  در حال کار بر روی  فناوری تسلیحاتی برای ارتش ایالات متحده است. هدف ما از امضاء این قرارداد، تولید تسلیحات نبود.» در ماه نوامبر، مایکروسافت قراردادی 480 میلیون دلاری را به منظور تجهیز ارتش به هولولنزهایی با سیستم واقعیت افزوده جهت استفاده در ماموریت های ضربتی و آموزشی امضاء کرد. ماه گذشته، شرکت اعلام کرد که علیرغم مسائل اخلاقی، کار در حوزه دفاع، بر تاثیر و نفوذ شرکت بر نحوه کاربرد فناوری های جدید، افزوده است.

در پاسخ به نامه روز جمعه، شرکت به پست ماه اکتبر خود در رابطه با مسائل موجود در زمینه کار با ارتش اشاره کرد و اظهار داشت که درتصمیم خود در زمینه تامین فناوری برای نیروهای ایالات متحده مصمم است.

سخنگوی مایکروسافت در بیانیه ای اعلام داشت که «در پست ماه اکتبر سال 2018 به این مسائل و نکات اخلاقی اشاره کردیم. همواره به دیدگاه کارمندان خود ارج می گذاریم و راه های زیادی را برای شنیدن دیدگاه هایشان فراهم آوردیم. ما مصمم به تامین فناوری برای وزارت دفاع ایالات متحده که در این قرارداد شامل ارتش ایالات متحده می شود، هستیم و می بایست اعلام کنیم که همیشه به عنوان یک شهروند سازمانی فعال و همکار در ملاحظه به سیاست گذاری های عمومی و اصول اخلاقی ایفای نقش خواهیم کرد.»

سال گذشته کارمندان گوگل مخالفت خود با همکاری شرکت در پروژه پنتاگون به نام Maven را ابراز کردند. گروهی از کارمندان  گوگل استعفاء دادند و در ماه آوریل، بیش از 4000 کارمند دادخوادستی مبنی بر لغو پروژه را برای مدیر عامل ساندر پیچال ارسال کردند. در ماه ژوئن، گوگل اعلام کرد که اگرچه هنوز هم با ارتش همکاری می کند، اما قرارداد ماون یا هر قرارداد مشابهی را تمدید نخواهد کرد. جهت مشاهده سایر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال