هواوی Mate X تاشو رقیب نازکتر گلکسی فولد

هنوز یک هفته از اعلام گلکسی فولد سامسونگ نمی گذرد که شاهد رقیبی نازکتر، با صفحه  نمایش بزرگتر و قابلیت تاشدن هستیم. به هواوی Mate X خوش آمد بگویید. این مدل در MWC 2019 معرفی شد، مدلی با صفحه اولد 8 اینچی، ضخامت 11 میلیمتر، شبکه 5G، باتری 4500 میلی آمپری و پردازشگر ساخت هواوی […]

هنوز یک هفته از اعلام گلکسی فولد سامسونگ نمی گذرد که شاهد رقیبی نازکتر، با صفحه  نمایش بزرگتر و قابلیت تاشدن هستیم. به هواوی Mate X خوش آمد بگویید. این مدل در MWC 2019 معرفی شد، مدلی با صفحه اولد 8 اینچی، ضخامت 11 میلیمتر، شبکه 5G، باتری 4500 میلی آمپری و پردازشگر ساخت هواوی به نام Kirin 980.

صفحه اولد Mate X سه کاربرد دارد. زمانیکه دستگاه در حالت تاشده قرار دارد، یک گوشی هوشمند با دو صفحه نمایش دارید که صفحه دوم امکان گرفتن سلفی با دوربین اصلی و اشتراک گذاری محتوای صفحه اصلی با فردی که سوی دیگر است را حاصل می آورد.  با باز کردن Mate X، یک تبلت با  بزلی کوچک در سه طرف را خواهید داشت.

سمتی از گوشی که برای اجزاء بزرگتر در نظر گرفته شده، محل قرارگیری سه دوربین، فلش و دگمه ایست که تبلت را در حالت بسته نگه می دارد.  این رویکرد باعث شده است که  ضخامت بدنه اصلی به 5.4 میلیمتر برسد. حتی زمانیکه گوشی در حالت تاشده است، ضخامت Mate X به 11 میلیمتر می رسد.

از منظر کارکرد، صفحه های نمایش این تبلت دارای مشخصه های ذیل می باشند:

  • 6 اینچ ( نسبت صفحه 19.5:9، وضوح 2480 x 1148) برای صفحه اصلی و در حالت تاشده.
  • 4 اینچ (25:9, 2480 x 892) صفحه نمایش پشتی در حالت تاشده.
  • 8 اینچ (8:7.1, 2480 x 2200) صفحه اصلی در حالت باز.

در ادامه به برخی از مشخصات Mate X اشاره می کنیم: پردازشگری که در قلب این مدل قرار دارد، مشابه با مدل Mate 20 Pro و Honor View 20، پردازشگر ساخت هواوی، یعنی  Kirin 980 است.  تراشه ی بکار گرفته شده در این مدل، Balong 5000 G modem است که از یک جفت تراشه 7 نانومتری تشکیل شده است.  دیگر،اشاره به  قابلیت 5G نکته عجیبی نیست، اما وجود آن در Mate X بر جایگاه این دستگاه به عنوان دستگاهی برای آینده می افزاید. این دستگاه دو سیم کارته است یا می توانید کارت حافظه نانوی هواوی را در یکی از اسلات ها قرار بدهید.

یک باتری قوی 4500 میلی آمپری در دستگاه جدید هواوی قرار داده شده است اما از ظرفیت زمانی کارکرد آن اطلاعی نداریم. علاوه بر این، دستگاه مجهز به نسخه جدید 55W سوپرشارژ هواوی می باشد که ظرف مدت زمان 30 دقیقه، شارژ دستگاه را به 85% می رساند. دگمه خاموش روشن که در سمتی از گوشی قرار دارد، محل قرار گرفتن حسگر اثرانگشت است. هواوی نام این طرح را Falcon Wing گذاشته است. بر اساس گزارش های سرپرست گروه کاربران هواوی ریچارد یو، مهندسین شرکت سه سال روی این طرح کار کرده اند و طرح دارای بیش از 100 جزء است. مشابه با گلکسی فولد سامسونگ، اثری از جک هدفون روی Mate X ندیدم. هواوی قیمت Mate Xبا رم 8 گیکابایت و حافظه 512 گیگابایت را 2299 دلار تعیین و زمان عرضه آن را اواسط سال جاری اعلام کرده است. برای مشاهده سایر خبرها از صفحه اخبار فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال