گوشی هوشمند مچی 4 اینچی نوبیا

سال گذشته حرف های زیادی از فاکتورهای شکلی مختلف دستگاه ها(لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند) زده شد. شاهد تلاش های فراوان گوگل و اپل در تغییر شکل تبلت ها بودیم که ماحصل این تلاش ها iPad Pro و Pixel Slate بود و حالا سامسونگ و هواوی نیز گوشی های هوشمند خود، گلکسی فولد […]

سال گذشته حرف های زیادی از فاکتورهای شکلی مختلف دستگاه ها(لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند) زده شد. شاهد تلاش های فراوان گوگل و اپل در تغییر شکل تبلت ها بودیم که ماحصل این تلاش ها iPad Pro و Pixel Slate بود و حالا سامسونگ و هواوی نیز گوشی های هوشمند خود، گلکسی فولد و Mate X را تبدیل به ترکیبی از گوشی و تبلت کرده اند.

امری کمتر معمول، استفاده از صفحه هایی انعطاف پذیر به منظور ارائه ترکیبی از ساعت هوشمند و گوشی هوشمند می باشد. نوبیا این اقدام را در محصول خود  با نام  Nubia Alpha، ساعتی هوشمند با بسیاری از قابلیت های عملکردی گوشی همراه، صورت داده است. سال گذشته در IFA شاهد معرفی این محصول بودیم و سرانجام در MWC2019 فرصت بستن آن به مچ وامتحان آن را بدست آوردیم.

 

نکته مهم در ساعت هوشمند Nubia، صفحه نمایش اولد ِ تاشوی آن است. با وجود چهار اینچی بودن صفحه، به دلیل دارا بودن ابعاد بسیار پهن، بزرگتر به نظر می آید. وضوح صفحه نمایش 960×192 است که بر اساس محاسبات ما، نسبت ابعاد صفحه را 5:1 یا 45:9 نشان می دهد( در مقایسه با صفحه های نمایش معمول).

از دیگر ویژگی های جالب این ساعت هوشمند، کنترل جسچر است که لمس صفحه با انگشت دست (به بالا و پایین یا چپ و راست) را ممکن می سازد. به منظور فعال کردن این حالت، می بایست به بخش تنظیمات برویم و در این بخش، گزینه «alpha» را فعال کنیم.

قابلیت های گوشی هوشمند مچی چیست؟ بی تردید قابلیت های فراوانی دارد. این ساعت تمامی قابلیت های یک ساعت مچی هوشمند استاندارد از قبیل پرداخت موبایلی، پیام صوتی و گفتگو(با استفاده از میکروفون دستگاه یا هدست بلوتوثی) را دارا می باشد. اما آنچه که بر قابلیت آن می افزاید، دوربینی 5 مگاپیکسلی است که گرفتن سلفی یا عکس های معمولی را ممکن می کند. همچنین امکان تماشای فیلم هم برایتان وجود دارد.

امکان ارسال پیام متنی از طریق اس ام اس و WeChat، سرویس پیام رسان چینی، نیز با این ساعت وجود دارد. نکته مهم دیگر در رابطه با این دستگاه، استفاده از Snapdragon Wear 2100 است که اولین بار در سال 2016 عرضه شد. سایر مشخصات ساعت مچی هوشمند Nubia Alpha به این قرار می باشد: رم 1 گیگابایتی (مشابه با سری 4 اپل) و 8 گیگ حافظه(  نصف آخرین مدل اپل).  این ساعت از باتری 500 میلی آمپری استفاده می کند که به گفته Nubia، در صورت کاربرد مداوم نیز می بایست بین یک یا دو روز کار کند.

شرکت تصمیم به عرضه این محصول در دو رنگ سیاه و طلایی دارد که نوع اتصال متفاوتی دارند. مدل ارزانتر دارای قابلیت اتصال بلوتوثی است، به این ترتیت می توانید همراه با گوشی از آن استفاده کنید، در حالیکه مدل گرانتر دارای قابلیت eSIM می باشد، بنابراین به تنهایی می تواند ساعت مچی هوشمند نوبیا باشد.

اولین نسخه گوشی هوشمند مچی نوبیا، نوع سیاه بلوتوثی آن خواهد بود که از ماه آوریل در اروپا و آمریکای شمالی، با قیمت 449 یورو (510 دلار) عرضه خواهد شد.   اگر مدل دارای قابلیت eSIM را می خواهید،  می بایست کمی بیشتر منتظر بمانید و هزینه ای بیشتر را متقبل شوید. نسخه eSIM با قیمت 549 یورو (حدود 624 دلار) شروع می شود و از نیمه سوم سال جاری در اروپا و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.اگر مدل طلایی را می خواهید، قیمت آن 649 یورو، معادل 737 دلار، است. جهت مشاهده سایر خبرها از صفحه اخبار تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال