دفاع مدیرعامل مایکروسافت از قرارداد با پنتاگون

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا، در مصاحبه ای با CNN، از قرارداد چندصدمیلیون دلاری شرکت با پنتاگون در زمینه  تولید هدست های واقعیت افزوده دفاع کرد. هفته گذشته ده ها تن از کارمندان مایکروسافت خواستار خاتمه قرارداد با ارتش امریکا شدند تا بدینگونه مخالفت خود را اعلام کرده باشند. روز جمعه، 50 نفر از کارمندان […]

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا، در مصاحبه ای با CNN، از قرارداد چندصدمیلیون دلاری شرکت با پنتاگون در زمینه  تولید هدست های واقعیت افزوده دفاع کرد. هفته گذشته ده ها تن از کارمندان مایکروسافت خواستار خاتمه قرارداد با ارتش امریکا شدند تا بدینگونه مخالفت خود را اعلام کرده باشند.

روز جمعه، 50 نفر از کارمندان شرکت، در نامه ای افشاء کردند که شرکت قراردادی 480 میلیون دلاری را جهت تولید 100000 دستگاه هولولنز، با ارتش ایالات متحده منعقد کرده است.  در ماه نوامبر، شرکت در مزایده ای موفق به پشت سر گذاشتن رقبایی چون Magic Leap شد. پنتاگون از این پروژه به عنوان روش افزایش «مرگ آوری با ارتقاء سطح توانایی تشخیص، تصمیم گیری و اقدام پیش از دشمن» با استفاده از AR یا سیستم واقعیت افزوده یاد کرد. احتمال دستکاری ارتش ایالات متحده با کمک مایکروسافت در هدست ها به منظور کاربرد آن توسط سربازها وجود دارد.

روز دوشنبه، یک روز پیش از نمایش  دومین نسل هولولنز، نادلا در مصاحبه ای با CNN در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا چنین اظهار کرد، « تصمیمی اصولی اتخاذ کرده ایم که بر اساس آن فناوری را از هیچ نهادی دریغ نخواهیم کرد، نهادهایی که در حکومت دموکراسی، به منظور حفظ آزادیمان انتخاب کرده ایم. تصمیم شفافی  گرفته ایم و مذاکرات خود با کارمندان را ادامه خواهیم داد.»

کارمندان در نامه خود به این نکته اشاره کرده بودند که با امضاء این قرارداد، مایکروسافت در نقش  تولیدکننده تسلیحات نظامی برای ارتش عمل خواهد کرد. کارمندان اعلام کردند که این تصمیم به معنای استفاده غیرقابل قبول از فناوری خواهد بود.

این اولین باری نیست که مایکروسافت با انتقاد داخلی به دلیل همکاری با دولت روبرو می شود. تابستان گذشته، صدها کارمند نامه ای را به منظور کناره گیری شرکت از تامین خدمات برای ICE امضاء کردند.  کارکنان خواستار پایان این رابطه شدند، اما مدیران اجرایی از تصمیم خود در همکاری با دولت دفاع کردند. جهت مشاهده سایر اخبار به صفحه اخبار فناوری و تکنولوژی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال