کپسول جدید Crew Dragon ابزاری نو برای فضاپیماها

ابتدای صبح شنبه، SpaceX با موفقیت کپسول جدید Crew Dragon خود را از کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب کرد- شروع آزمایشی بزرگ به منظور اطمینان و تایید وسیله ای برای حمل مسافرین. Crew Dragon بر روی یکی از راکت های فالکون 9 در SpaceX نصب و در سال 2:49 بامداد روانه فضا گردید و یازده […]

ابتدای صبح شنبه، SpaceX با موفقیت کپسول جدید Crew Dragon خود را از کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب کرد- شروع آزمایشی بزرگ به منظور اطمینان و تایید وسیله ای برای حمل مسافرین.

Crew Dragon بر روی یکی از راکت های فالکون 9 در SpaceX نصب و در سال 2:49 بامداد روانه فضا گردید و یازده دقیقه بعد در مدار فضایی قرار گرفت. پس از پریدن، SpaceX ، فالکون 9 را بر روی یکی از هواپیماهای بدون سرنشین در اقیانوس اطلس فرود آورد که این اقدام، سی و پنجمین فرود موفق شرکت بود. کپسول که حالا دور زمین می چرخد، ابتدای صبح فردا به ایستگاه  بین المللی فضایی خواهد رسید. این آخرین عملیات برای آزمایش نحوه اعزام فضانوردان ناسا با کپسول به ایستگاه فضایی می باشد.

Crew Dragon بخشی مهم از برنامه Commercial Crew در ناسا است که هدف آن ابداع فضاپیمایی شخصی برای اعزام و بازگردانیدن افراد به ایستگاه بین المللی فضایی می باشد. در این برنامه، دو شرکت SpaceX و بوئینگ، کپسول هایی با قابلیت اعزام فضانوردان ناسا به فضا و بازگرداندن آن ها را ابداع کردند. اما پیش از اعزام فضانوردان به فضا بوسیله این کپسول، ناسا قصد آزمودن قابلیت کارکرد آن ها را دارد.

طی این ماموریت، هیچ مسافری در وسیله حضور نداشت. اما یک آدمک هوشمند به نام ریپلی- مجهز به چند حسگر و با لباس SpaceX- در کپسول قرار داده شد. این آدمک بر روی یکی از چهار صندلی نشانده شد تا داده ها در زمینه نحوه اثرگذاری پرواز بر بدن افراد را گرداوری کند. از سیستم پخش زنده SpaceX نیز برای مشاهده ریپلی در طول پرواز، هم از درون کپسول و هم از دید آدمک، استفاده شد. علاوه بر این، یک کره زمین ، یک اسباب بازی جالب هم داخل کپسول قرار داده شد که جاذبه را با غوطه ور شدن در کپسول نشان می دهد.

ساعات آغازین روز یکشنبه که Crew Dragon، همراه با ریپلی به ISS می رسند، کپسول به حرکت خود به سوی ایستگاه ادامه داده و تلاش می کند تا خود را به پورت(پایه اتصال) موجود  وصل کند.  این پورت در سال 2016 نصب گردید تا محلی را برای فرود کپسول های SpaceX و بوئینگ فراهم بیاورد. با مجموعه ای از  لیزرها و نرم افزارها ، Crew Dragon می بایست قابلیت شناسایی پورت را بدون کمک هیچ یک از فضانوردان حاضر در ایستگاه داشته باشد.

پس از انجام این کار، دریچه Crew Dragon باز و جشن استقبال کوچکی برگزار خواهد شد. کارکنان ایستگاه- فضانورد ناسا آن مک کلین، فضانورد کانادایی دیوید سنت ژاک و کیهان نورد روس اولگ کنوننکو وارد  آن شده و 400 پوند بار را تخلیه کرده و از ریپلی استقبال می کنند. در طول توقف، سه متخصص، آزمایش های مختلفی را روی Crew Dragon انجام می دهند تا پی به نحوه عملکرد آن در فضا ببرند.

به هر حال توقف  Crew Dragon در ISS چندان طولانی نیست. پس از انجام بررسی ها، آن را بار می زنند تا به زمین بازگردد. ابتدای صبح جمعه از ISS اعزام و روانه  زمین خواهد شد. یک سیستم چتر نجات روی آن کارگذاری می شود تا از سرعت آن در  زمان فرود کاشته شود و امکان فرود مطمئن آن بر اقیانوس اطلس، در فلوریدا، حاصل آید و از آنجا، کپسول را به ساحل انتقال می دهند. برای مشاهده خبرهای دیگر از صفحه اخبار فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال