درخواست مقامات اسبق از ترامپ جهت توجه به آب و هوا

بر اساس گزارش واشنگتن پست، امروز حدود شصت تن از  فرماندگان اسبق ارتش و امنیت ملی در نامه ای به رئیس جمهور ترامپ، خواستار توجه او به گزارش های آب و هوا شدند. بر اساس گزارش ها، در این نامه آورده شده است که  شورای امنیت ملی می تواند هیئتی از دانشمندان فدرال را به […]

بر اساس گزارش واشنگتن پست، امروز حدود شصت تن از  فرماندگان اسبق ارتش و امنیت ملی در نامه ای به رئیس جمهور ترامپ، خواستار توجه او به گزارش های آب و هوا شدند.

بر اساس گزارش ها، در این نامه آورده شده است که  شورای امنیت ملی می تواند هیئتی از دانشمندان فدرال را به منظور ارزیابی دوباره تحلیل های آب و هوایی دولت و نتیجه گیری در زمینه زیان آور بودن ادامه اشتعال سوخت های فسیلی تشکیل دهد. پژوهش های علمی به کرات نشان داده اند که تغییر آب و هوا ناشی از انتشار سوخت فسیلی است و زندگی را برای تمام ساکنین آمریکا با مشکل روبرو کرده است.

در این نامه که اسامی افرادی چون وزیر خارجه اسبق جان کری هم به چشم می خورد آورده شده است « کمیته ای که سال هاست برای پنهان کردن این حقایق و فعالیت ها تشکیل شده بود، از توانایی ما در روبرویی با تهدیدهای واقعی کاسته و زندگی  ساکنین آمریکا را در معرض خطر قرار داده است .

این نامه به رئیس جمهور ترامپ خاطرنشان می کند که خود او در سال 2017 لایحه ای را به امضاء رسانید که بر اساس آن «تغییر آب و هوا تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی  ایالات متحده  خواهد بود». در گزارش ماه ژانویه یِ دپارتمان دفاع نیز  از «تغییر آب و هوا» به عنوان مسئله امنیت ملی یاد شده است که می تواند بر ماموریت های DoD، طرح های اجرایی و تاسیسات اثرگذار باشد.

نه تنها DoD هشدار در زمینه تغییر آب و هوا را ارائه داده است، بلکه ریاست سازمان ملی اطلاعات نیز به این موضوع اشاره کرده است. آن ها هشدارهایی در رابطه با وقوع سوانح طبیعی عظیم، رقابت بر سر آب شدن یخ های قطب و افزایش ناامنی غذایی و آبی را مطرح کرده اند . در گزارش آورده شده است که، «فرسایش و تحلیل محیطی و بوم شناختی جهان، به همراه تغییر آب و هوا، بر شدت رقابت بر سر منابع افزوده و رکود اقتصادی  و نارضایتی اجتماعی را در سال 2019 و پس از آن به وجود خواهند آورد.»

هنوز هم تشکیل این هیئت در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما پیش از این شاهد بی توجهی کاخ سفید به تغییرات آب و هوایی بودیم. در ماه نوامبر گذشته، سخنگوی کاخ سفید، سارا سندرز اظهار داشت که گزارش آب و هوایی جامع که بیش از 300 دانشمند آن را نوشته اند، بر اساس اطلاعات و داده های واقعی نیست.  علاوه بر این، در ماه می گذشته، سازمان حفاظت محیط، تهدیدی مبنی بر تصویب یک «قانون شفاف علمی» که به شکلی موثر مانع از پنهان نگاه داشتن و بی توجهی به  اطلاعات مهم بهداشتی و سلامت در طول سیاست گذاری ها می شود را مطرح نمود.

مقامات نظامی و اطلاعاتی اسبقی که این نامه را به امضاء رسانیدند، خواهان بازنگری این موضوع از سوی کاخ سفید شدند: « بیایید سیاست را کنار بگذاریم و به نهادهای امنیت ملی و علمی خود اجازه کار بدهیم.» برای مشاهده سایر خبرها می توانید از صفحهاخبار فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال