انتقاد الیزابت وارن از آمازون در سخنرانی لانگ آیلند

صبح جمعه، الیزابت وارن اظهار داشت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری 2020 موفق شود، از قدرت و اختیارات سایت های بزرگی مانند آمازون و گوگل خواهد کاست. ساعتی بعد او به  شهر لانگ آیلند در نیویورک رسید تا سخنرانی خود را برای شهری که اخیرا توسط یکی از شرکت های مذکور تهدید شده است […]

صبح جمعه، الیزابت وارن اظهار داشت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری 2020 موفق شود، از قدرت و اختیارات سایت های بزرگی مانند آمازون و گوگل خواهد کاست. ساعتی بعد او به  شهر لانگ آیلند در نیویورک رسید تا سخنرانی خود را برای شهری که اخیرا توسط یکی از شرکت های مذکور تهدید شده است را ارائه بدهد.

او با صدایی بلند به جمعیت گفت، « سلام شهر لانگ آیلند، می دانم که پیش از این هم بازدیدکنندگانی داشتید. آمازون می آید و می رود. مشکل امروز آمریکا همین است. شرکت های فناوری بزرگی داریم که فکر می کنند حاکم دنیا هستند.»

بیش از هزار نفر برای شنیدن سخنرانی او در محل حاضر شده بودند. او از آمازون انتقاد می کرد و جمعیت نیز با صدای بلند تشویقش می کردند.

بر اساس نظر یکی از حاضرین در جمعیت، «او از معدود سیاستمدارانیست که دیدگاه سیاسی قابل قبولی در رابطه با قدرت سازمانی در فضای فناوری دارد.»

وارن در سخنرانی خود اشاره به این موضوع کرد که اگر در انتخابات پیروز شود، قانونگذارانی را بر سر کار می آورد که از  اختیارات شرکت هایی مانند فیسبوک و گوگل بکاهند.  منظور او از کاهش قدرت فیسبوک، الزام شرکت به رها کردن اینستاگرام و واتس اپ بود. علاوه بر این،  قانونی را وضع می کند که پایگاه هایی این چنینی، سود سالانه 25 میلیارد دلاری از فعالیت اعضاء در پایگاه ها را برای کشور حاصل بیاورند.

از نظر بسیاری، این قانون به معنای تهدید جدی و مستقیم آمازون است. اگر پیشنهاد وارن پذیرفته بشود، آمازون اجازه فروش کالاهای خود در فیسبوک را نخواهد داشت و تنها می تواند محصولات طرف ثالث را به فروش برساند.

شهر لانگ آیلند، واقع در کوئینز بوروی ِ نیویورک  سیتی،  در اقدامی نمادین به عنوان محل کمپین وارن انتخاب شد. سال گذشته، آمازون چندین شهر را به  عنوان محل دومین پایگاه مدیریتی خود معرفی کرد و در ماه نوامبر اعلام کرد که پایگاه خود را در دو منطقه قرار می دهد، LIC و ویرجینیای شمالی. ویرجینیا با انتقادهای کمی از این پیشنهاد استقبال کرد، اما مدتی کوتاه پس از این اعلان، سیاستمداران و حامیان محلی نیویورک سیتی با این تصمیم مخالفت کردند. چند ماه بعد، آمازون از تصمیم خود برگشت.

وارن از سوی دو قانونگذار شهر نیویورک، مایک جیاناریس و جیمی فان برامر، که در برابر تصمیم آمازون ایستادند انتخاب شد. هر دو قانونگذار از حامیان اصلی قانونگذاری در زمینه کاهش اختیارات آمازون می باشند و  به دلیل انتقاد وارن از رفتار شرکت، از او اعلام حمایت کردند.

وارن افزود، « شرکت های بزرگ فناوری تصور می کنند که می توانند وارد هر شهر یا ایالتی بشوند و با قلدری و زورگویی هر کاری که می خواهند را انجام بدهند. آن ها فکر می کنند اختیار دسترسی به تمامی داده ها و فروش آن ها به هر شخص و با هر هدفی را دارند. آن ها خیال واهی حکومت بر تجارت و کسب و کارها، خواه بزرگ و کوچک را در سر دارند.  واکنش دولت ما در واشنگتن برای مقابله با آن ها چیست؟ هیچ.»

طی سال گذشته، بحث ها در زمینه مخالفت با  تشکیل اتحادیه هاى بزرگ صنایع مطرح شد. اکنون قانونگذاران مخالف و موافق در این اندیشه به سر می برند که چگونه با رفتار ضد رقابتی – بویژه در رابطه با شرکت های فناوری- برخورد کنند. انتقاد از شرکت ها در کنگره کاملا عادی شده است اما سیاستمداران دیدگاه شفافی مانند وارن را در رابطه با این موضوع مطرح نکرده اند.

وارن اظهار داشت، « من خواستار حکومتی هستم که برای شرکت های بزرگ فناوری کار نمی کند. حکومتی را می خواهم که هدف آن خدمت به مردم است». جهت مشاهد سایر اخبار می توانید از صفحه اخبار فناوری و تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال