هدفون های سامسونگ گلکسی: نسبتا قابل قبول

دوره دبیرستان، خرید یک هدفون جدید 20 دلاری برایم کار پرهزینه ای بود، رویای داشتن هدفونی بی سیم را  در سر داشتم. رویای پیچیده ای نبود. یک دهه و نیم طول کشید تا در سال 2016 Bragi Dash و ایرپادهای اپل با باتری، میکروفون و رادیوی بی سیم عرضه شدند، اما انتظار من تا ماه […]

دوره دبیرستان، خرید یک هدفون جدید 20 دلاری برایم کار پرهزینه ای بود، رویای داشتن هدفونی بی سیم را  در سر داشتم. رویای پیچیده ای نبود. یک دهه و نیم طول کشید تا در سال 2016 Bragi Dash و ایرپادهای اپل با باتری، میکروفون و رادیوی بی سیم عرضه شدند، اما انتظار من تا ماه گذشته به طول انجامید، زمانیکه سامسونگ از هدفون های بی سیم خود (Galaxy Buds) در کنار گلکسی اس 10 و گلکسی فولد رونمایی کرد.

Galaxy Buds فراموش شدنی ترین هدفون بی سیمی است که تابحال آمتحان کرده ام، یعنی وقتی  از آن ها استفاده می کنم انگار چیزی روی گوشم نیست. هدفون های سامسونگ کوچک هستند. سامسونگ آن ها را به  رنگ زرد قناری عرضه می کند تا با گلکسی اس 10 ست باشند. علاوه بر این امکان شارژ بی سیم آن ها وجود دارد و با قیمت 129.99 دلار عرضه می شوند. در صورت خرید گلکسی اس فولد یا گلکسی اس 10، یک جفت از این هدفون ها به صورت رایگان به خریدار داده می شوند. این هدفون ها بهترین هدفون های بی سیم واقعی سامسونگ می باشند، اما از منظر مهندسی دارای معایبی می باشند که باید به آن ها توجه کنیم.

هدفون های گلکسی از قابلیت های زیادی مانند اتصال سریع ایرپاد و قیمت مناسب برخوردار می باشند. اما در صورت استفاده از آن  با گوشی اندروید یا با آیفون کمتر هیجانزده می شوید. هدفون سامسونگ قابلیت عملکردی بهتری را با سخت افزار سامسونگ نشان می دهد.

در این آزمایش، هدفون های گلکسی را با پیکسل 3 XL امتحان کردم و مشاهده کردم که اتصال به آن شکلی کابوس وار و سخت دارد. هنگام پیاده روی در خیابان که گوشی در جیبم بود این اتصال قطع می شد. هیچکدام از هدفون های بی سیمی که تجربه استفاده از آن ها را داشتم به این اندازه باعث سردردم نشده بودند. همکارانم دان سیفرت و دیتر بوهن هم تجربه ای مشابه با من را هنگام آزمایش این هدفون ها داشتند.

اما صدای هدفون های سامسونگ بهتر از پیش بینی های من است. اگر مشکلی فنی در اتصال بی سیم آن بوجود نیاید، گوش دادن به موسیقی با هدفونهای گلکسی بسیار لذتبخش خواهد بود.

اما ضعف مهم در صدا، پایین بودن یا کمبود باس است که صدای موسیقی را شبیه به چاله آب می کند. به هر روی این صدا آزار دهنده نیست و همانطور که گفتم صدای هدفون سامسونگ قابل قبول و بالاتر از حد متوسط است.

مدت زمان نگاهداشتن شارژ باتری را می توان از مزیت های مهم دیگر هدفون های گلکسی دانست که بسیار قویتر از اولین نسخه ی هدفون های بی سیم شرکت، یعنی Gear Icon با مدت زمان 1.5 ساعت، می باشد. هرگز شش ساعت مداوم با این هدفون ها کار نکرده ام اما بارها گوش دادن های طولانی مرا به پذیرفتن این موضوع متقاعد کرده است.

اکنون هر گوشی پرچمداری در سامسونگ دارای شارژر بی سیم است، بنابراین خریداران هدفون های گلکسی احتمالا نیازی به خرید تجهیزات بیشتر برای هدفون ها نخواهند بود.

نکته قابل ذکر دیگر در رابطه با  Galaxy Buds: این اولین مرتبه ایست که هدفون های بی سیمی در جیب شلوار جینم، نه در کوله پشتی دارم و به بیرون می زنم. نکته مهم دیگر در رابطه با هدفون ها عملکرد میکروفون است. مشخص است که هر هدفونی مزایا و معایب خود را  دارد اما یک میکروفون خوب می تواند قابلیتی بسیار حائز اهمیت به حساب آید. سامسونگ زمان و هزینه مناسبی صرف این جزء کرده است. شرکت چهار میکروفون در گوشی ها جایگذاری کرده که دو مورد از آن ها در داخل هدفون قرار دارند و بگونه ای طراحی شده اند که صدای کاربر را از داخل سر منعکس می کنند. این هدفون، کوچکترین و ساده ترین هدفون بی سیمی است که تا بحال امتحان کرده ام.  احتمالا این هدفون ها بهترین هدفون هایی هستند که شرکت به همراه گوشی عرضه می کنند، اما نمی توان عنوان بهترین هدفون های بی سیم را به آن ها داد. برای مشاهده خبرهای دیگر از صفحه اخبار فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال