رازهایی از زبان طراح نوزادان اژدها در سریال بازی تاج و تخت

هر چه به زمان پخش فصل پایانی اثر جذاب و پربیننده بازی تاج و تخت نزدیکتر می شویم، شایعات درباره سرنوشت شخصیت هایی چون جان اسنو، لنیستر و اریا استارک بیشتر و بیشتر می شود. اما انسان ها تنها شخصیت های نیستند که می بایست برای رسیدن به هدف مبارزه کنند. اژدهایان تارگارین-دروگون، راگال و […]

هر چه به زمان پخش فصل پایانی اثر جذاب و پربیننده بازی تاج و تخت نزدیکتر می شویم، شایعات درباره سرنوشت شخصیت هایی چون جان اسنو، لنیستر و اریا استارک بیشتر و بیشتر می شود. اما انسان ها تنها شخصیت های نیستند که می بایست برای رسیدن به هدف مبارزه کنند.
اژدهایان تارگارین-دروگون، راگال و ویسریون که حالا اژدهای یخی هولناکی شده است هم نقشی مهم در حوادث داستان دارند.

شاید کمتر کسی به اندازه اسون مارتین، سرپرست جلوه های ویژه در فرانکفورت المان، از اژدها اطلاعات داشته باشد.
در سابقه کاری او می توان به سوپر۸ ، هانگر گیمز و بازی تاج و تخت که برای ان موفق به کسب دو جایزه امی شد اشاره کرد.
به گفته او، این کار به تنهایی توسط او انجام نشد، بلکه تیمی متشکل از ۳۰ تا ۴۰ هنرمند نیز به او یاری رساندند. به این افراد می بایست سازندگان قلعه ها، کشتی ها، سایر ابزار و بیش از سیصد نفر دیگر را هم اضافه کنیم. کار طراحی اژدها به دست طراح نواور و پراوازه، دن کچر، انجام شد.
مارتین تجربه خوبی در این زمینه دارد.
مارتین در گفتگویش با من به این نکته اشاره کرد،«حقیقت جالب این است که فیلم فارغ التحصیلی من از دانشکده فیلمسازی، اثری کوتاه درباره یک اژدهای پدر بود که شیوه مبارزه را به پسر خود اموزش می داد.من مطالعات زیادی درباره تمام اژدهایان اساطیری انجام دادم که در انجام این کار برایم بسیار مفید بود.»

‪اژدهاها در این مجموع واقعی به نظر می رسند، اما باید بدانیم که همه رایانه ای هستند. بنابرگفته های مارتین، « از هیچ عروسکی در سریال بازی تاج و تخت استفاده نشد.»

اما گاهی نیاز به ساخت قسمتی از بدن اژدها وجود داشت، بویژه زمانی که امیلیا کلارک می بایست سوار بر این موجودات دیده می شد. کلارک نیاز به اژدهایی سه بعدی داشت، بنابراین از پلتفرم هایی متحرک که نمایشگر پشت اژدها باشند استفاده به عمل امد. این موجودات شبیه به تصویر ان ها در داستان های اساطیری بودند زیرا مارتین سعی در هر چه واقعی تر نشان دادن فضای سریال بازی تاج و تخت داشت. بر اساس گفته های او، « نکته ویژه در رابطه با اژدهاها در سریال بازی تاج و تخت این است که نه هیولا هستند و نه حیوان و نه نقشی کسالت اور و بی تاثیر در مجموعه دارند. موجوداتی زنده و دارای قدرت تکلم که بیننده امکان برقراری ارتباط با ان ها را خواهد داشت و تصور می کنم همین نکته دلیل علاقه مردم، بویژه طرفداران اثار تخیلی، به مجموعه باشد.»
بر اساس گفته های مارتین ان ها سر از تخم بیرون می اوردند، نوزاد می شدند، به سرعت رشد می کردند و بدل به موجوداتی عظیم الجثه می شدند. باید تغییر را در ان ها ایجاد می کردیم. در هر فصل مجبور به طراحی دوباره سه اژدها می شدیم زیرا ان ها بزرگتر و بزرگتر می شدند. سینه یک اژدهای بالغ به اندازه اژدهای نوزاد در فصل دوم سریال است. علاوه بر این هنرمندان می بایست به داخل مغز اژدها هم فکر می کردند. بر اساس گفته های مارتین، در فصل چهار ان ها بزرگتر می شوند اما مثل نوجوان ها از توانایی و قدرت خود بی اطلاع هستند و شروع به مخالفت با مادر خود می کنند. اگر با دقت سریال را دنبال کنید متوجه تغییرات در ان ها می شوید.نشستن دنی بر پشت دروگون از چالش برانگیزترین کارها بود که از طرح های خلاقانه ای برای نمایش ان بهره بردیم.

، ‪نکاتی دیگر درباره بازی تاج و تخت
در پایان فصل هفتم، ویسریون تبدیل به یک اژدهای یخی و در نتیجه  ظاهر او دستخوش تغییراتی می شود. پوست او تیره بود اما حالا به رنگ یخی تغییر یافته است. چشمهایش هم ابی یخی شده اند که نماد تولد دوباره او هستند‌. اگرچه مارتین اسرار زیادی را افشا نمی کند اما همین نکات هم اشاره به جذاب بودن فصل نهایی دارند. مارتین در انتها به این موضوع اشاره کرد که،«شخصا به این امر که توانستیم نحوه رشد ان ها در بلندمدت را نشان بدهیم افتخار می کنم.»
بازی تاج و تخت در ۱۴ اوریل به HBO باز می گردد. جهت مشاهده خبرهای دیگر می توانید به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال