نمایش سیستم پخش بازی xCloud توسط مایکروسافت

مایکروسافت خدمات جدید پخش بازی xCloud را به صورت زنده به نمایش گذاشت. سال گذشته، سازنده نرم افزار اطلاعاتی در رابطه با آن را  ارائه  و وعده داد که این خدمات بازی بر روی PCها، کنسول ها و دستگاه های موبایل قابل اجرا خواهد بود.  اگرچه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت وعده نمونه هایی آزمایشی را […]

مایکروسافت خدمات جدید پخش بازی xCloud را به صورت زنده به نمایش گذاشت. سال گذشته، سازنده نرم افزار اطلاعاتی در رابطه با آن را  ارائه  و وعده داد که این خدمات بازی بر روی PCها، کنسول ها و دستگاه های موبایل قابل اجرا خواهد بود.  اگرچه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت وعده نمونه هایی آزمایشی را در سال گذشته داده بود اما هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات آن را در دست نداریم. مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی را برای نمایش آن اعلام نکرده است، اما برای اولین بار آن را به صورت عمومی به نمایش گذاشت.

دیشب در طول رویداد Inside Xbox  مایکروسافت، آن ها بازی Forza Horizon 4 را بر روی یک دستگاه اندروید به نمایش گذاشتند. یک ایکس باکس تک دسته ای از طریق بلوتوث به دستگاه موبایل وصل و نمایش داده شد که بازی چقدر روان روی دستگاه موبایل پخش می شود.

کریم چودهری، سرپرست بازی های ابری مایکروسافت، در پست وبلاگی خود به این مطلب اشاره کرد که شرکت قصد جایگزینی xCloud با کنسول ها را ندارد. ما خواهان توسعه xCloud به عنوان جایگزینی برای کنسول ها نیستیم، اما می خواهیم سیستمی روان و بسیار خوب را برای شیفتگان موسیقی و ویدئو فراهم بیاوریم. می خواهیم راه های بیشتری برای انجام بازی های ایکس باکس بسازیم.»

مایکروسافت خاطرنشان شد که xCloud آماده است و طی این سال اما پیش از رویداد «آینده بازی» گوگل نمایش داده خواهد شد. گوگل هم خبرهایی در رابطه با به نمایش گذاشتن خدمات پخش بازی خود را مطرح کرده است. گوگل تنها رقیب مایکروسافت در این حوزه نمی  باشد. سونی هم خدمات PlayStation Now را داراست که امکان  انجام بازی های PS4 روی آیفون یا آیپد را حاصل می آورد. Nvidia هم خدمات پخش بازی به نام GeForce Now  را داراست .مایکروسافت و  گوگل شرکت های فناوری بزرگی هستند که خبرهایی در رابطه با به نمایش گذاشتن سیستم های پخش ویدئو در این سال را ارائه داده اند، اما به نظر می رسد که آمازون هم بالاخره قصد ورود به این حوزه را دارد. جهت مشاهده سایر اخبار به صفحه اخبار فناوری  و تکنولوژی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال