معرفی اپلیکیشن Lookout توسط گوگل برای افراد دارای مشکل بینایی

  سال گذشته گوگل اخباری در رابطه با اپلیکیشن جدیدی به نام Lookout برای کمک به افراد دارای مشکل بینایی را اعلام کرد. این برنامه از Al برای تشخیص اشیاء با استفاده از دوربین گوشی بهره می گیرد. همچنین این برنامه قابلیت خواندن علامت ها و برچسب ها، اسکن بارکدها و شناسایی ارزها را دارد. […]

 

سال گذشته گوگل اخباری در رابطه با اپلیکیشن جدیدی به نام Lookout برای کمک به افراد دارای مشکل بینایی را اعلام کرد. این برنامه از Al برای تشخیص اشیاء با استفاده از دوربین گوشی بهره می گیرد. همچنین این برنامه قابلیت خواندن علامت ها و برچسب ها، اسکن بارکدها و شناسایی ارزها را دارد. این هفته گوگل اعلام کرد که بالاخره امکان دانلود Lookout- تنها برای دستگاه های پیکسل در ایالات متحده- وجود دارد.

از زمان معرفی این برنامه در سال گذشته، گوگل خبرهایی در رابطه با آزمایش و بهبود کیفیت نتایج آن را ارائه داد. شرکت اعلام کرد که Lookout هم مانند هر فناوری جدید دیگری نمی تواند صد در صد کامل باشد اما برای کاربران بیفایده نخواهد بود.

گوگل توصیه می کند که به منظور استفاده از  Lookout، کاربران می بایست دستگاه پیکسل خود را به بندی دور گردن خود وصل کرده یا آن را جلوی جیب کت یا پیراهنشان بگذارند. به این نحو دوربین گوشی تصویری شفاف از دنیا را ارائه می دهد و می تواند اشیاء و متون را در موقعیت هایی که معمولا افراد نیاز به کمک دیگران دارند، برایشان بخواند.

مشخص نیست که این برنامه برای سخت افزاری غیر از گوگل هم قابل دسترسی خواهد بود یا نه، اما بنا بر گفته های شرکت، امیدواری هایی برای ارائه برنامه های بیشتر در کشورها و پایگاه های بیشتر وجود دارد. خوشبختانه این اولین باری نیست که یک شرکت بزرگ فناوری از Al برای کمک به افراد دارای مشکل بینایی استفاده می برد. مایکروسافت هم برنامه ای مشابه با Lookout به نام Seeing Alرا در سال 2017 عرضه کرد و این هفته نیز شرکت رادموند، آپدیت Seeing Al را عرضه کرد که امکان تشخیص شکل اشیاء بر روی صفحه گوشی را با استفاده از بازخورد هپاتیک حاصل می آورد. جهت مشاهده سایر اخبار از صفحه اخبار تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال