انتخاب میان iPad، iPad mini، iPad Air و iPad Pro

آیا قصد خرید آیپد دارید و تفاوت و فرق میان iPad، iPad mini، iPad Air و iPad Pro را نمیدانید؟ چه قصد خرید اولین آیپد خود  را داشته و چه بخواهید نسل قبلی آن را ارتقاء بدهید فراموش نکنید که  تبلت اپل می تواند شما را سردرگم کند. وجود مدل های مختلف در بازار، انتخاب […]

آیا قصد خرید آیپد دارید و تفاوت و فرق میان iPad، iPad mini، iPad Air و iPad Pro را نمیدانید؟ چه قصد خرید اولین آیپد خود  را داشته و چه بخواهید نسل قبلی آن را ارتقاء بدهید فراموش نکنید که  تبلت اپل می تواند شما را سردرگم کند. وجود مدل های مختلف در بازار، انتخاب را برایتان سخت خواهد کرد. همچنین شباهت آن ها با یکدیگر، اطمینان از خرید را مشکلتر هم می کند.

بیایید نگاهی اجمالی به مدل ها بیندازیم

اخیرا اپل پنج مدل مختلف را عرضه می کند. با توجه به رده بندی بر اساس قیمت، از ارزانترین به گرانترین، انواع آیپد 9.7 اینچی، آیپد مینی 7.9 اینچی جدید، آیپد ایر 10.5 اینچی جدید، آیپد پرو 11 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی عرضه می شوند. شما باید 1 مورد را از میان 5 مدل انتخاب کنید. هر یک از این مدل ها تبلت های خوبی هستند اما انتخاب تبلت مناسب اهمیت دارد.

منظور از «تبلت مناسب» چیست؟ معیارهای زیادی وجود دارد. اندازه مناسب، قیمت مناسب، قدرت و قابلیت مناسب. داشتن اطلاعات بیشتر قبل از خرید تبلت نکته مهمی است. ما این اطلاعات را در اختیار شما می گذاریم و  مزیت ها و معایب هر یک از آن ها را برایتان توضیح می دهیم. کار را با ارزانترین مدل شروع می کنیم.


آیپد (2018)

  • رابط: برق
  • اندازه صفحه نمایش: 9.7 اینچ
  • حافظه: 23 گیگابایت، 128 گیگابایت
  • جک هدفون: بله
  • سیستم معرف: لمسی
  • قیمت: شروع از 329 دلار اما معمولا با هشتاد دلار تخفیف

آیپد 9.7 اینچی مدل گران قیمتی نیست اما این نکته را دلیل بر بد بودن آن ندانید. شروع قیمت آن، با 329 دلار برای مدل 32 گیگابایت( اگرچه این روزها با 80 دلار تخفیف عرضه می شود ) آن را تبدیل به ارزانترین مدل میان آیپدها می کند.

نسل ششم، آخرین مدل از اولین آیپدهای تولیدی اپل است و قابلیت های برجسته مدل های دیگر را در خود ندارد، اما اینطور نیست که نتواند خیلی از کارهای آیپدهای گران قیمت را انجام ندهد.  وجود تفاوت ها بسته به نیازهای شما قابل ذکر است.

هم این مدل و هم مینی آیپد جدید تنها آیپدهای فاقد رابط هوشمند هستند، رابطی سخت افزاری که  اتصال به یک کیبورد را آسان می کند. اتصال با بلوتوث  خیلی سخت نیست، اما اگر تایپ زیادی دارید، انتخاب آیپد ایر با قیمت 499 دلار اقدام خوبی خواهد بود.

این مدل با اجزاء قدیمی ساخته شده است. برای مثال این مدل مجهز به پردازشگر A10 است که آیفون 7 و آیفون 7 پلاس دیده می شود.  اما باید بگوییم که این مدل تا چند سال آینده هم کارکرد نسبتا خوبی را خواهد داشت.

این آیپد اولین مدل (خارج از مدل های آیپد پرو) بود که از اولین نسل قلم های پشتیبان اپل بهره می برد. می توانید از قلم نسل اول اپل یا Logitech Crayon برای طراحی یا نوشتن روی تبلت استفاده کنید.

بر اساس اطلاعات دیتر بوهم که نسل ششم آیپد را  هنگام عرضه آن در مارس 2018 بررسی کرد. تفاوت سرعت میان این مدل و مدل های جدیدتر کاملا آشکار است، اما به اندازه ای نیست که همه خریدارها متوجه آن بشوند.


مینی آیپد (2019)

  • رابط: الکتریکی
  • اندازه صفحه نمایش: 7.9 اینچ
  • حافظه: 64 گیگابایت، 256 گیگابایت
  • جک هدفون: بله
  • لمسی
  • قیمت: شروع از 399 دلار

این مدل برای آن هایی مناسب است که آیپدی ظریفتر را می خواهند. این مدل با صفحه نمایش 7.9 اینچی که خیلی هم جیبی به نظر نمی رسد، دارای تفاوت هایی با مدل های بزرگتر می باشد. اگر به مطالعه، تماشای فیلم یا بازی کردن علاقه دارید و مدلی بزرگتر از گوشی اما کوچکتر از لپ تاپ را می خواهید این مدل یک انتخاب خوب است.

در سال 2019، اپل  قابلیت هایی را به مدل افزود، اتفاقی که از سال 2015 نیفتاده بود. جدیدترین نسخه دارای پردازشگر A12 Bionic است، به این معنی که عملکردی شبیه به آیفون های 2018 اپل، یعنی آیفون ایکس اس و آیفون ایکس را داراست. شروع قیمت این مدل از 399.99 دلار برای 64 گیگابایت است که با چهار برابر شدن حافظه، 100 دلار افزایش می یاب.

با وجود دارا بودن سخت افزار داخلی قدرتمند، مینی آیپد قابلیت هایی کمتر  از آیپد 9.7 اینچی را نشان می دهد. علاوه بر این از قلم نسل اول بهره مند است و برای شارژ کردن می بایست آن را به برق وصل کنید.  مانند ارزانترین آیپد، خبری از رابط هوشمند در این مدل نیست، پس باید از بلوتوث برای اتصاتل کیبورد استفاده کنید. این ها ایرادهای کوچک این مدل هستند که صادقانه باید بگوییم شاید ایراد هم نباشند، اما  هنگام خرید می بایست به این نکات توجه کنید.


آیپد ایر (2019)

  • رابط: الکتریکی
  • اندازه صفحه نمایش: 10.5 اینچ
  • حافظه: 64 گیگابایت، 256 گیگابایت
  • جک هدفون: بله
  • لمسی
  • قیمت: شرو ع از 499 دلار

آیپد ایر جدید از بیشتر قابلیت های بهترین تبلت های اپل برخوردار است و  از جهاتی با نسخه پیشین تبلت آیپد پرو شباهت دارد. ابتدا اینکه  صفحه نمایش آن 10.5 اینچ است در حالیکه صفحه های نمایش آیپد ایرهای قبلی، 9.7 اینچ بود.  علاوه بر این از امکان تنظیم خودکار حرارت رنگ و هماهنگ کردن آن با نور محل کارتان برخوردار است. رابط هوشمند امکان اتصال آسان با اکسسوری های کیبورد اپل را بوجود می آورد.

مثل مدل های ارزانتر آیپد، ایر هم محدود به قلم نسل اول اپل می شود که امکان شارژ آن از طریق پورت الکتریکی وجود دارد و اگرچه قابلیت های زیادی که در آیپد پرو وجود دارد را در آن می بینید، اما بلندگوهای متفاوتی دارد. دو بلندگو در ایر وجود دارد. اگر آزارتان می دهد، باید نگاهی به مدل قدیمیتر آیپدپروی 10.5 اینچی بیندازید که چهار اسپیکر در آن کار گذاشته شده بود.  در مجموع، با پردازشگری قدیمی تر، در هزینه هم صرفه جویی می کنید. بهترین قیمت پیشنهادی برای این مدل 499 دلار است و بر اساس اعلام اپل، شروع قیمت تبلت های آیپد پرو 419 دلار است.  در آیپد ایر از پردازشگر A12 Bionic استفاده می شود که در مینی آیپد، آیفون ایکس اس، ایکس اس مکس و ایکس آر هم بکارگرفته شده است. باید این مدل را از سریعترین مدل های  طراحی شده به حساب آورد.


آیپد پرو (2018)

  • رابط: USB-C
  • اندازه صفحه نمایش: 11 اینچ و 12.9 اینچ
  • حافظه: 64 گیگابایت، 256 گیگابایت، 256 گیگابایت، 1 ترابایت
  • جک هدفون: نه
  • سیستم تشخیص چهره
  • قیمت: شروع از 799 دلار برای نسخه 11 اینچی و 999 دلار برای مدل 12.9 اینچی

جدیدترین آیپدپرو، بزرگترین آیپد شرکت اپل هم محسوب می شود، اما قیمتی پایینتر از هر مدل دیگر را دارد: شروع قیمت تبلت 11 اینچی، 799 دلار است، در حالیکه شروع قیمت برای نسخه 12.9 اینچی، 999 دلار است.

مثل آیفون ایکس، آخرین نسخه Pro بزل هایی در گوشه صفحه دارد. علاوه براین، اگرچه دگمه هوم در آن بکار گرفته نشده است، اما از قابلیت تشخیص چهره بجای لمس برخوردار است.

هم مدل 11 اینچ و هم 12.9 اینچ دارای صفحه نمایش True Tone هستند که درجه حرارت رنگ صفحه را با محیط هماهنگ می کند و از قابلیت ProMotion هم بهره مند است که امکان نمایش آرامتر تصاویر را بوجود می آورد. مانند آیپد ایر و نسخه های قبلی آیپد پرو، آیپد پروی 2019 دارای پورت رابط هوشمند است بنابراین می توانید به آسانی و بدون بلوتوث، آن را به یکی از کیبوردهای اپل وصل کنید. این تبلت دارای چهار بلندگو است و از قلم های نسل دوم اپل استفاده می کند که با قابلیت آهنربایی به آن وصل و از این طریق شارژ می شوند.

شاید مهمترین تفاوت میان آیپد پرو و آیپدهای دیگر، استفاده از USB-C به جای پورت الکتریکی باشد. اگر این اولین آیپد شماست یا از دستگاه های اندروید خسته شده اید، USB-C امکان بدی نیست. این سیستم در مک بوک پرو و مک بوک ایر جدید هم بکار گرفته شده و مورد توجه فعالان صنعت قرار گرفته است. در نتیجه، احتمالا قیمت اکسسوری های USB-C  پایین تر از اکسسوری هایی هست که مجوز MFi اپل را دارند.در رابطه با عملکرد، هم مدل 11 اینچی و هم مدل 12.9 اینچی از پردازشگر A12X بهره می برند که یک سر و گردن بهتر از A12 Bionic در آیپدهای دیگر است. اگر تبلتی می خواهید که جای لپ تاپ را بگیرد، این مدل می تواند انتخاب مناسبی باشد. جهت تماشای خبرهای دیگر از صفحه اخبار فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال