افزایش شدت مشاجرات میان چین و آمریکا بر سر هواوی

ماه هاست که شرکت های مخابرات سرتاسر جهان بر سر مسئله هواوی در کشمکش هستند. ایالات متحده این شرکت را به بهانه نگرانی های امنیتی از شبکه مخابرات آمریکا خارج کرده است- اگرچه سایر کشورها هم با این موضوع مواجهند، اما متقاعد به تهدید بودن هواوی نشده اند. اکثر کارشناسان آمریکایی، هواوی را خطری برای […]

ماه هاست که شرکت های مخابرات سرتاسر جهان بر سر مسئله هواوی در کشمکش هستند. ایالات متحده این شرکت را به بهانه نگرانی های امنیتی از شبکه مخابرات آمریکا خارج کرده است- اگرچه سایر کشورها هم با این موضوع مواجهند، اما متقاعد به تهدید بودن هواوی نشده اند. اکثر کارشناسان آمریکایی، هواوی را خطری برای دولت چین می دانند، اما با گذر زمان، نادیده گرفتن این امر مشکلات را دو چندان خواهد کرد. این هفته شاهد کنار کشیدن دو چهره سیاسی، به دلایل بیشتر امنیتی تا فنی، بودیم.

روز جمعه در شهر ژنو، سرپرست ITU، هولین ژائو مخالفت خود با تحریم را بیان داشت‌. به گفته وی «اگر مشکلی دیدید، آن زمان می توانید هواوی را متهم کنید. اما در صورت نداشتن مدرکی از خطاکار بودن این شرکت، قرار دادن آن در بلک لیست منصفانه نخواهد بود. بنابراین جای تعجب نیست که او نگران نبود مدارکی برعلیه شرکت باشد.

بر اساس اظهارات کربس، «تاکید ما بر کشور مبدا یا شرکت نیست، بلکه روی قانونی تمرکز داریم که محصولات بر اساس آن تولید می شوند.» این منطق می تواند برای دیگر شرکت های چینی یا روسی از قبیل نرم افزار آنتی ویروس Kaspersky Lab هم در نظر گرفته شود. کربس افزود،«این رویداد را می توان ظهور دولت های سلطه و روش عملکرد بخش های فنی آن ها دانست.»

خوانندگان مختلف حس متفاوتی برای دو طرف قائل هستند، اما حل این مسئله با تحلیل فنی مشکلتر شده است. بحث بر سر هواوی نزاعی میان ایالات متحده، چین و هر سازمان و کشوری در این میان است و در صورت یافته نشدن راه حلی طی این هفته، این نزاع همچنان ادامه خواهد داشت. برای تماشای آخرین اخبار از صفحه خبرهای فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال