ترامپ و پایانی بر شایعات درباره شبکه ملی 5G

بر اساس اظهارات رئیس جمهور ترامپ، دولت ایالات متحده قصد راه اندازی شبکه ملی 5G را ندارد، اما قول سرمایه گذاری به منظور سلطه کشور بر فناوری بی سیم نسل بعد را می دهد. روز جمعه، رئیس جمهور ترامپ در کنفرانسی مطبوعاتی از برنامه های دولتش در زمینه 5G گفت، «در ایالات متحده، رویکرد ما […]

بر اساس اظهارات رئیس جمهور ترامپ، دولت ایالات متحده قصد راه اندازی شبکه ملی 5G را ندارد، اما قول سرمایه گذاری به منظور سلطه کشور بر فناوری بی سیم نسل بعد را می دهد.

روز جمعه، رئیس جمهور ترامپ در کنفرانسی مطبوعاتی از برنامه های دولتش در زمینه 5G گفت، «در ایالات متحده، رویکرد ما متکی بر بخش خصوصی است. همانطور که شنیدید، راه دیگری هم داریم که به سرمایه گذاری دولت و مدیریت دولت منتهی می شود. ما قصد انجام چنین کاری را نداریم چرا که  نه اقدامی مطلوب خواهد بود و نه سریع.»

فرضیه نقش احتمالی دولت در پی ریزی شبکه از ژانویه 2018 بر سر زبان ها افتاد، زمانیکه اخباری در رابطه با برنامه های کاخ سفید منتشر شد. چند مقام رسمی، از جمله سرپرست FCC آجیت پای که از سوی ترامپ به این مقام منصوب شد، و مشاور اقتصادی ترامپ لری کادلو با این ایده مخالفت کردند. اما عده ای مانند مدیر کمپین ترامپ 2020، برد پارسکیل موافقت خود با حضور دولت در این کار را ابزار کردند.

بر اساس گزارش CITA، گروه با نفوذ صنعتی، «اظهارات امروز رئیس جمهور پایانی برا شایعات در زمینه ملی سازی یا دخالت دولت در بازارهای 5G است. ما با دولت و FCC هم عقیده ایم که آوردن شبکه های بی سیم نسل بعد برای آمریکایی ها امری حیاتی است».

طی این کنفرانس مطبوعاتی که  در کاخ سفید برگزار شد ، ترامپ اظهاراتی در رابطه 5G و بودجه 20.4 میلیارد دلاری 10 ساله برای توسعه فناوری و افزایش پهنای باند روستایی را مطرح کرد. او به اهمیت سلطه ایالات متحده بر این فناوری جدید اشاره کرد، « نمی توانیم به کشورهای دیگر اجازه پیشی گرفتن از ایالات متحده در این صنعت مهم را بدهیم. برنده این رقابت باید آمریکا باشد و  اینطور هم خواهد شد.»

بر اساس اظهارات ترامپ، تا انتهای سال، شرکت های آمریکایی از فناوری 5G بهره مند خواهند شد و این فناوری در 92 بازار عرضه خواهد شد، در حالیکه کره جنوبی برنامه استفاده از این فناوری در 48 شهر را دارد.

مدتیست که 5G  ذهن مقامات کاخ سفید را به خود مشغول کرده است. در ماه اکتبر، دولت اعلام کرد که برنامه ای برای سلطه ایالات متحده بر فناوری شبکه های بی سیم نسل آینده را دارد. اما  بر اساس اظهارات منتقدین، علیرغم تلاش های کاخ سفید برای ارائه دامنه  بیشتر به 5G و ارائه سیاست هایی برای تشویق به استفاده از 5G، تعرفه های ترامپ برای کالاهای چینی و فشار بر هم پیمانان اروپایی به منظور تحریم دستگاه های 5G چینی به دلایل امنیتی، تهدیدی برای روند حرکت رو به رشد این فناوری است.  در این کنفرانس به تخصیص بودجه ای جهت افزایش پهنای باند روستایی اشاره شد و شایعات درباره راه اندازی شبکه ملی 5G تکذیب شدند. جهت مشاهده سایر خبرها از صفحه اخبار فناوری دیدن کنید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال