توقف برنامه های کنترل والدین و نظارت بر صفحه توسط اپل

بر اساس گزارش جدیدی از نیویورک تایمز، بدنبال معرفی iOS Screen Time توسط اپل،  از برخی توسعه دهندگان اپلیکیشن های کنترل والدین و ردیابی صفحه نمایش خواسته شد تا محصولات خود را تغییر دهند یا آن ها را به صورت کامل از اپ استور خارج کنند. بر اساس این گزارش، اپل حداقل 11 مورد از […]

بر اساس گزارش جدیدی از نیویورک تایمز، بدنبال معرفی iOS Screen Time توسط اپل،  از برخی توسعه دهندگان اپلیکیشن های کنترل والدین و ردیابی صفحه نمایش خواسته شد تا محصولات خود را تغییر دهند یا آن ها را به صورت کامل از اپ استور خارج کنند. بر اساس این گزارش، اپل حداقل 11 مورد از 17 اپلیکیشن پر دانلود کنترل والدین و ردیابی صفحه را در کنار برنامه های دیگر حذف یا محدود کرده است. برنامه Screen Time  اپل دارای ایرادهایی است و راه های کمتری برای جلوگیری از بچه ها در استفاده از ابزار فیلترینگ را در اختیار کاربران قرار می دهد و برنامه های شخص ثالث می توانند در پلتفرم های iOS و اندروید بکار گرفته شوند، در حالیکه Screen Time اپل، نظارت روی دستگاه های اندروید را برای والدین مشکل می کند.

بر اساس مصاحبه های انجام شده با توسعه دهندگان، آن ها شاهد حذف ناگهانی اپلیکیشن های خود و دستورالعمل هایی گنگ و مبهم مبنی بر تغییر یا عدم پشتیبانی برنامه های آن ها از سوی شرکت بودند. در بسیاری از موارد، توسعه دهندگان به این موضوع اشاره داشتند که حذف از اپ استور می تواند شرکت آن ها را نابود کند- به گفته امیر موسویان، مدیرعامل OurPact، هشتاد درصد درآمد این شرکت از اپ استور بدست می آید.  اپل به این نکته اشاره کرده است که اپلیکیشن ها قوانین را زیر پا گذاشته اند، این برنامه ها می توانند داده های زیادی را از روی دستگاه ها گرداوری کنند و اقداماتی را صورت دهند که با اهداف توسعه ابزار نظارت بر صفحه همسویی ندارند.

ابتدایی این هفته، توسعه دهندگان دو اپلیکیشن Kidslox و Qustudio، شکایتی علیه اپل را برای اتحادیه اروپا ارسال کردند. علاوه بر این، در ماه گذشته، Kaspersky Lab هم بدنبال حذف اپلیکیشن مدیریت صفحه خود از استور شکایتی را به اتحادیه اروپا ارسال کرده بود. در آغاز کار آن ها نگران عدم دسترسی یا کنار گذاشته شدن از اپ استور نبودند. Spotify هم شکایتی در رابطه با خدمات پخش موسیقی را بر علیه اپل مطرح کرده است. جهت اطلاع از سایر اخبار شما را به صفحه اخبار تکنولوژی دعوت می کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال