پوشاندن وبکم های دستگاه ها توسط یونایتد ایرلاینز

بر اساس گزارشی از بازفید، به دنبال اظهار نگرانی ها در رابطه با وجود وبکم در دستگاه های سرگرمی داخل هواپیما، یونایتد ایرلاینز مبادرت به پوشاندن آن ها می کند. گفته می شود که تبلت های سازمانی ارائه شده به این شرکت هوایی که توسط بخش تجهیزات هوایی پاناسونیک فراهم آوری شده اند، مجهز به […]

بر اساس گزارشی از بازفید، به دنبال اظهار نگرانی ها در رابطه با وجود وبکم در دستگاه های سرگرمی داخل هواپیما، یونایتد ایرلاینز مبادرت به پوشاندن آن ها می کند. گفته می شود که تبلت های سازمانی ارائه شده به این شرکت هوایی که توسط بخش تجهیزات هوایی پاناسونیک فراهم آوری شده اند، مجهز به وبکم هایی هستند که به گفته مدیران پاناسونیک می توانند قابلیت هایی مانند مکالمه تصویری صندلی به صندلی و حتی بازی را به همراه داشته باشند. بنا بر اظهارات یونایتد ایرلاینز آن ها درخواست وبکم را ارائه نداده بودند.

بر اساس اظهارات سخنگوی شرکت به بازفید، « مانند بسیاری از شرکت های هواپیمایی دیگر، تعدادی از صندلی های ویژه ما هم سیستم های سرگرمی مجهز به دوربین دارند که توسط تولید کننده ها در آن ها جایگذاری شده اند. روی همه دوربین پوشانده شده است تا هرگز از آن ها استفاده نشود و در آینده هم برنامه ای جهت استفاده از آن ها نداریم».

تردیدها و نگرانی ها زمانی شکل گرفتند که  در ابتدای سال اخیر، بعضی از مسافرین و بویژه پژوهشگر امنیت سایبری، ویتالی کاملوک، متوجه وبکم هایی روی صفحه های نمایش پشت صندلی شدند. اولین اعتراض ها متوجه خط هوایی سنگاپور بود که اطلاعی در رابطه با فعال بودن وبکم ها را به مسافرین نداد. پس از مدتی آشکار شد که Panasonic Avionics، شرکت سردمدار در تولید سیستم های سرگرمی هواپیمایی، صفحه های نمایش مجهز به وبکم را در اختیار خطوط هوایی ایالات متحده هم قرار می دهد. بدنبال این اتفاق، چند شرکت اشاره به عدم درخواست وبکم کردند. شرکت American به غیرفعال کردن وبکم ها و نداشتن برنامه جهت استفاده از آن ها اشاره کرد.

بر اساس گزارش ماه گذشته نیویورک تایمز، شرکت یونایتد ایرلاینز قصد پوشاندن وبکم ها با استفاده از  پلاستیک یا استیکر را دارد و به نظر می رسد که شرکت، استراتژی کاهش نگرانی ها در رابطه با تجاوز به حریم شخصی را در دستور کار خود قرار خواهد داد. مشخص نیست که چرا پاناسونیک اقدام به تولید صفحه های نمایش مجهز به وبکم  کرده است، در حالیکه به نظر می رسد هیچیک از شرکت ها درخواستی مبنی بر تامین آن را مطرح نکرده اند و مسافرین هم نسبت به وجود آن ها رضایتمند نیستند. برای مشاهده خبرهای دیگر به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال