افشای طرح یوتیوب جهت حذف IE6 توسط مهندس سابق گوگل

حدود 10 سال قبل، یوتیوب شروع به نمایش بنری به کاربران اینترنت اکسپلورر 6 کرد، بنری که اطلاع از عدم پشتیبانی از این مرورگر مایکروسافت می داد. این پیام در تمام صفحات یوتیوب دیده می شد. مایوس از پشتیبانی مرروگر قدیمی، گروهی از مهندسین یوتیوب طرح حذف اینترنت اکسپلورر 6 را ریختند.بر اساس اظهارات کریس […]

حدود 10 سال قبل، یوتیوب شروع به نمایش بنری به کاربران اینترنت اکسپلورر 6 کرد، بنری که اطلاع از عدم پشتیبانی از این مرورگر مایکروسافت می داد. این پیام در تمام صفحات یوتیوب دیده می شد. مایوس از پشتیبانی مرروگر قدیمی، گروهی از مهندسین یوتیوب طرح حذف اینترنت اکسپلورر 6 را ریختند.بر اساس اظهارات کریس زاخاریس، مهندس اسبق گوگل و یوتیوب، «همراه با یکدیگر، به  نحوه انتقام گیری از IE6 فکر کردیم. نقشه ساده بود. بنری کوچک را بالای نمایشگر ویدئو قرار دادیم که تنها برای کاربران IE6 قابل مشاهده بود». مهندسین یوتیوب مجموعه ای ویژه از مجوزها به نام «OldTuber» را ساختند تا بتوانند سیاست های اجرایی گوگل را پشت سر بگذارند و مستقیما تغییراتی را در پایگاه کد یوتیوب ایجاد کنند. زاخاریس و چند تن از مهندسین دیگر به این مجوزها دسترسی داشتند که امکان قرار دادن بنر را به آن ها می داد.

بنر مذکور اولین بار درجولای 2009  مشاهده شد و همه متخصصین در حوزه  فناوری این سوال را مطرح کردند که دلیل تهدید یوتیوب به حذف IE6 چیست، آن هم درست در زمانیکه از مرورگر استفاده زیادی می شود. دو تن از وکلای گوگل هم پیگیر دلیل انجام چنین اقدامی از سوی یوتیوب شده و درخواست حذف بدون معطلی این بنر را از یوتیوب کردند. این حقوقدانان نگران پیشی گرفتن کروم و دیگر مرورگرها از اینترنت اکسپلورر بودند. اما مهندسین یوتیوب شروع به نمایش این بنردر مرورگرهای دیگری از قبیل فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر 8 و اپرا هم  کردند، امری که باعث از بین رفتن نگرانی حقوقدانان گوگل و عقب نشینی آن ها شد. این بنر به سایر برنامه های گوگل هم راه یافت. تیم Google Docks هم پیامی مشابه مبنی بر نگرانی در رابطه با پشتیبانی IE6 را ارائه داد. نتیجه این کار، کاهش 10  درصدی ترافیک اکسپلورر بود. نتیجه این اقدام بهتر از برنامه و هدف تیم توسعه وب از کار درآمد. سرانجام مدیریت مهندسی یوتیوب پی به اتفاقات برد، اما دیگر خیلی دیر شده بود. مهندسین طغیانگر یوتیوب با موفقیت برنامه حذف اکسپلورر 6 را اجرا کرده بودند و تا آوریل سال 2012، میزان استفاده از IE6 در ایالات متحده با کاهش روبرو شد. جهت مشاهده خبرهای دیگر از صفحه اخبار تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال