پیشی گرفتن سامسونگ از رقبا با عرضه تراشه ای سریع

سامسونگ در سال 2021 یک فناوری پردازشگر بسیار سریع را وارد بازار خواهد کرد. تلاشی که نتیجه کار اساسی دوباره بر روی اصلی ترین اجزای الکتریکی است و در حالیکه 35% بر سرعت عملکرد می افزاید، تا 50% هم از میزان مصرف انرژی کم می کند.این فناوری که با عنوان GAA  شناخته می شود،دستکاری در […]

سامسونگ در سال 2021 یک فناوری پردازشگر بسیار سریع را وارد بازار خواهد کرد. تلاشی که نتیجه کار اساسی دوباره بر روی اصلی ترین اجزای الکتریکی است و در حالیکه 35% بر سرعت عملکرد می افزاید، تا 50% هم از میزان مصرف انرژی کم می کند.این فناوری که با عنوان GAA  شناخته می شود،دستکاری در ترانزیستورهای موجود در مرکز تراشه به منظور کوچک و سریعتر کردن آن هاست. با عرضه این تراشه ها در سال 2012، شاهد پیشی گرفتن سامسونگ در رقابت با تولیدکنندگانی چون اینتل و Taiwan Semiconductor  خواهیم بود.براساس اظهارات هاندل جونز، سرپرست اجرایی استراتژی تجارت بین الملل شرکت، « احتمالا سامسونگ تا 12 ماه آینده از TSMC پیشی خواهد گرفت و طی دو تا سه سال آینده هم اینتل را پشت سر خواهد گذاشت.

دهه هاست که جزء اصلی پردازشگرها، ترانزیستور است و کوچکتر کردن آن پیشرفت مهمی در تراشه ها به حساب آورده می شود. ترانزیستورها می توانند روشن و خاموش بشوند بنابراین جریان های الکتریکی را متوقف کرده یا شکل می دهند تا کنترل داده ها و تصمیم گیری توسط تراشه را ممکن سازند.  در ترانزیستورها ساختاری به نام مدخل وجود دارد که کنترل جریان در یک کانال را به دست دارد. در طرح های ابتدایی، مدخل بالای کانال قرار داده می شد، اما در طرح های جدیدتر محل قرارگیری این جزء تغییر یافت.GAA  یک فناوری پیشرفته تر است و کانال را با ماده ای خاص که یک ساختار سه بعدی و بسیار پیچیده است می پوشاند. عده ای تصور می کنند که کانال های ترانزیستور، سیلندرهایی کوچک به نام Nanowire هستند، اما طرح سامسونگ دارای کانال هایی به نام Nanosheet (صفحه نانو) می باشد.

اولین تراشه های 3 نانومتری- با هدف کاربرد در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های موبایل- در سال 2020 آزمایش خواهند شد. اینتل و TSMC نظری در رابطه با این موضوع نداده اند.در دوران طلایی تولید پردازشگر، نسل های جدید فناوری دارای تراشه هایی کوچکتر، سریعتر و بدون افزایش مصرف نیرو خواهند بود، اما در حال حاضر دستیابی به هر سه مزیت ذکر شده ممکن نیست. کسی چه می داند، شاید مشتریان از تراشه 3 نانومتری سامسونگ، به دلیل قیمت بالای آن ابزار نارضایتی کنند. همانطور که می دانیم تراشه های 5 نانومتری کمی گرانتر از تراشه های 7 نانومتری فعلی هستند و تراشه های 3 نانومتری هم احتمالا قیمت بیشتری در مقایسه با سایر پردازشگرها خواهند داشت، اما بر اساس گفته های کارشناسان بهای این پردازشگر بتدریج کاهش خواهد یافت. جهت مشاهده سایر اخبار از صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال