توقف صادرات فناوری مانعی برای پژوهشگران و شرکت های آمریکایی

طی 15 سال گذشته، Addgene تلاش و نیروی خود را وقف تسریع روند مطالعات پزشکی کرده است. این شرکت با اشتراک گذاری مواد پژوهشی از قبیل DNA کروموزومی به منظور مطالعه جهت یافتن راه درمان بیماری ها، وظیفه خود را انجام داده است. این وضعیت بزودی دستخوش تغییراتی می شود. اکنون این شرکت به عنوان […]

طی 15 سال گذشته، Addgene تلاش و نیروی خود را وقف تسریع روند مطالعات پزشکی کرده است. این شرکت با اشتراک گذاری مواد پژوهشی از قبیل DNA کروموزومی به منظور مطالعه جهت یافتن راه درمان بیماری ها، وظیفه خود را انجام داده است. این وضعیت بزودی دستخوش تغییراتی می شود. اکنون این شرکت به عنوان یکی از هزاران گروه و شرکت های پژوهشی تلقی می شود که در گیر و دار رقابت میان ایالات متحده و چین مانده اند. انتظار بر این است که در سال اخیر، کابینه ترامپ محدودیت های جدیدی در رابطه با صادرات فناوری های نوظهور و اساسی- ابزار حیاتی برای اپلیکیشن های نسل بعد- را به منظور جلوگیری از افتادن آن ها در دستان افراد و کشورهای نادرست اعمال کند.

نائب رئیس پنس، چین را متهم به سرقت از فناوری های آمریکایی و کاربرد این نوآوری ها در فناوری های خود کرده است. او در سخنرانی خود در ماه اکتبر به این موضوع اشاره کرد که حزب کمونیست چین، با استفاده از این فناوری ها به رشد و قدرت زیادی دست خواهد یافت. از اینرو دولت ایالات متحده مبادرت به توقف صادرات برخی فناوری های کلیدی تهدیدآفرین برای امنیت و قدرت آمریکا به چین نمود. اما شرکت ها و دانشگاه ها با این ایده مخالفت کرده و اظهار داشتند که این نوع سختگیری ها و کنترل ها به توانایی آن ها در نواوری لطمه می زند.آن ها می گویند که اعمال محدودیت های شدید باعث کاهش توانایی آن ها در مواجهه با تهدیدها و همکاری جهانی در پیشرفت های علمی خواهد شد.

سال گذشته، دپارتمان بازرگانی ایالات متحده، جهت اعمال کنترل بیشتر، صادرات 14 دسته از فناوری های نوظهور، اعم از هوش مصنوعی و تراشه های رایانه را به چین متوقف کرد. بر اساس اظهارات لئونارد لاسکای، پژوهشگر ِ بازدیدکننده از مرکز امنیت و فناوری های نوظهور جرج تاون، « مسئله این است که دسته های ذکر شده بسیار زیاد بوده، در اپلیکیشن های فراوانی به کار می روند و اکثر آن ها ارتباطی با امنیت ملی ندارند».

برخی از تحلیلگران بر این باورند که محدودیت های جدید می بایست محدود به فناوری های ابزار و ادوات نظامی باشند. مقامات رسمی کابینه اشاراتی به کوتاه تر بودن فهرست محدودیت های جدید کردند. پیش بینی می شود که تابستان امسال، دپارتمان بازرگانی دومین فهرست کنترل صادرات ِ فناوری های بنیادین را ارائه بدهد. شرکت ها و دانشگاه ها امیدوار هستند که دولت از شدت و حجم این محدودیت ها بکاهد زیرا اعمال محدودیت های بسیار زیاد مانعی در مسیر رشد آن ها خواهد بود. برای مطالعه خبرهای دیگر از صفحه اخبار تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال