توقف کاربرد رسمی کارت های میکرو اس دی در گوشی های جدید هواوی

تاثیر تحریم هواوی  از سوی دولت ایالات متحده همچنان ادامه دارد.  به موجب این تحریم، شرکت سخت افزار چینی از عضویت اتحادیه SD (گروهی تجاری که بر مشخصات استاندارد کارت های اس دی و میکرو اس دی نظارت دارد)خارج شده است. از سویی دیگر، هواوی دیگر اجازه پشتیبانی رسمی از کارت های اس دی و […]

تاثیر تحریم هواوی  از سوی دولت ایالات متحده همچنان ادامه دارد.  به موجب این تحریم، شرکت سخت افزار چینی از عضویت اتحادیه SD (گروهی تجاری که بر مشخصات استاندارد کارت های اس دی و میکرو اس دی نظارت دارد)خارج شده است. از سویی دیگر، هواوی دیگر اجازه پشتیبانی رسمی از کارت های اس دی و میکرو اس دی را در گوشی ها و لپ تاپ های آینده خود ندارد.

اتحادیه SD تایید کرده است که خروج هواوی از گروه به دلیل فرمان اجرایی ترامپ بود. کارت های اس دی و میکرو اس دی همچنان در سخت افزار هواوی وجود خواهند داشت، اما ممنوعیت از عضویت در اتحادیه SD به این معناست که هواوی قادر به استفاده از استانداردهای آن در محصولات آینده خود نخواهد بود.

اتحادیه SD تنها گروه و شرکتی نیست که ارتباط خود با هواوی را قطع کرده است: گوگل، ARM، اینتل، کوالکام و Broadcom هم از شرکت های دیگری هستند که همکاری خود با هواوی را قطع کرده اند. ائتلاف وای-فای ( که استانداردهای وای-فای در این صنعت را تعیین می کند) نیز به دلیل تحریم ها، عضویت هواوی را موقتا ممنوع کرده است و خود هواوی  هم به صورت داوطلبانه از JEDEC  خارج شده است. این رویدادها بر توانایی تولید سخت افزار توسط شرکت هواوی و رقابت آن  با بازار فناوری ایالات متحده تاثیرگذار خواهند بود.

از دست دادن کارت های اس دی بزرگترین مشکل فعلی شرکت به حساب نمی آید. مانند اندروید و ویندوز، هواوی هم آماده توقف استفاده از کارت میکرو اس دی است: شرکت کارت حافظه نانوی مخصوص خود را دارد که کوچکتر از کارت های میکرو اس دی است و جای میکرو اس دی را در دستگاه های جدید آن  خواهد گرفت. جهت مشاهده خبرهای دیگر به صفحه اخبار فناوری و تکنولوژی مراجعه کنید.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال