تغییر جنس مواد در کیبوردهای MacBookPro

بر اساس گزارش iFixit، اپل تغییراتی را در کیبوردهای جدید خود ایجاد کرده است.  به نظر می رسد که این تغییرات شامل تغییر مواد زیر کلیدهای کیبورد بشوند و اگرچه خیلی زود است که بگوییم آیا این تغییرات تفاوتی در افزایش قابلیت و اطمینان به کیبورد ایجاد می کنند اما روشن است که اپل تنها […]

بر اساس گزارش iFixit، اپل تغییراتی را در کیبوردهای جدید خود ایجاد کرده است.  به نظر می رسد که این تغییرات شامل تغییر مواد زیر کلیدهای کیبورد بشوند و اگرچه خیلی زود است که بگوییم آیا این تغییرات تفاوتی در افزایش قابلیت و اطمینان به کیبورد ایجاد می کنند اما روشن است که اپل تنها بخشی از ساخته خود را تغییر داده است نه کل طرح آن را.

 افشای این خبر از سوی  iFixit لازم بود چرا که شرکت از ارائه گزارش در زمینه بکارگیری ماده ای جدید خودداری کرده بود. اولین یافته iFixit استفاده از ماده ای جدید درون قسمتی از کلید ِ داخل کیبورد بود. لایه ای پلیمیری بر روی کلید کیبورد  قرار دارد که قبلا از جنس پلیمر ترکیبی بود و حال شبیه به نایلونی ساده و کهنه به نظر می رسد. ماده جدید نرمتر و شفاف تر است. هنوز سوال هایی در رابطه با سودمندتر بودن این ماده در مقایسه با ماده قبلی وجود دارد. آیا این ماده جدید مانع از نشستن گرد و غبار روی کیبورد می شود؟ بدون تردید پاسخ قطعی این سوال در دستان شرکت اپل قرار دارد.

تغییر دوم اسرارآمیزتر است. تغییری روی کیبورد پروانه ای. یک سوئیچ گنبدی شکل فلزی زیر هر کلید وجود دارد، قطعه ای که باعث برقراری ارتباط و تماس الکتریکی می شود. به نظر می آید که اپل تغییراتی را در این قسمت هم ایجاد کرده باشد. به نظر می رسد که این تغییر بسیاری از مشکلات موجود در کیبوردهای قبلی که کاربران تجربه کرده اند را از بین خواهد برد. جهت مطالعه سایر اخبار از صفحه اخبار تکنولوژی دیدن کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال